Kız meslek liseleri el sanatları bölümü eğitim programlarının öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme gücüne etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü eğitim programlarının öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme gücüne etkisini saptamak amacı ile yapılmıştır. Veriler, California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulaması ile elde edilmiştir. Programların eleştirel düşünme ve problem çözme gücüne etkisini saptamak amacı ile Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü 10. ve 12. sınıfa devam eden öğrencilere California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulanmış öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme güçlerinin birbirlerine göre farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır.2009 ? 2010 eğitim öğretim yılında, California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanterlerinin (PÇE) uygulaması için İzmir İlinde yapılan araştırmada; 19 Kız Meslek Lisesi incelenmiş olup, bu liselerden 10 okulda El Sanatları Bölümünün bulunduğu, El Sanatları Bölümü olan liselerden ise sadece 4 okulda 10. ve 12. sınıf öğrencilerinin olduğu saptanmıştır. İncelenen bu okulların El Sanatları Bölümlerinden 10. Sınıflarda 50 öğrenci, 12. sınıflarda 35 öğrenciye California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulanmıştır. Öğrencilerin California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanterinin(PÇE) uygulamasından elde edilen puanların ortalama ve standart sapmaları hesaplanarak ?t? testi yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilere göre 10. ve 12. sınıflar arasında problem çözme gücünde anlamlı bir fark bulunmamış, eleştirel düşünme gücünde ise 12. sınıflar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. This research is made to determine the effects of the training program for Department of Handcrafts in Vocational School of Girls on problem solving and critical thinking in students. Data need are obtained fom California critical thinking tendencymeasurment (CCTDI) and Problem Solving İnventory (PSİ). To determine program?s effects on critical thinking and problem solving California Critical Thinking Tendency (CCTDI) measurment and Problem Solving İnventory (PSI) are applıed to students 10th and 12 nd class in the Deparment of Handcrafts in Vocationals School of Girls and it is tried to understant whether the qualification of student?s critical thinking and problem solving abilities varies.In 2009-2010 academic year it is outlined in the research to apply the California Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ) in İzmir province that 10 High Schools out of 19 searched Girl?s Vocational High School have Department of Handcrafts and 4 High Schools out of 10 have 10th and 12 nd classes. California Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ) are applied to 50 10th class students and 35 12 nd class students. `` t ?? test was made by calculating the average and standart deviation of student?s grades which is obtained from Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ).According to data obtained from research , 10th and 12 nd class students do not have a significant difference in problem solving ability, but a meaningful difference has emerged in favor of 12 nd students in the realm of critical thinking.
Collections