Show simple item record

dc.contributor.advisorBaykasoğlu, Nursel
dc.contributor.advisorSübaşı, Hayriye Güzin
dc.contributor.authorSağ, Semiha
dc.date.accessioned2020-12-29T08:28:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:28:11Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363911
dc.description.abstractBu araştırma Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü eğitim programlarının öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme gücüne etkisini saptamak amacı ile yapılmıştır. Veriler, California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulaması ile elde edilmiştir. Programların eleştirel düşünme ve problem çözme gücüne etkisini saptamak amacı ile Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü 10. ve 12. sınıfa devam eden öğrencilere California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulanmış öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme güçlerinin birbirlerine göre farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır.2009 ? 2010 eğitim öğretim yılında, California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanterlerinin (PÇE) uygulaması için İzmir İlinde yapılan araştırmada; 19 Kız Meslek Lisesi incelenmiş olup, bu liselerden 10 okulda El Sanatları Bölümünün bulunduğu, El Sanatları Bölümü olan liselerden ise sadece 4 okulda 10. ve 12. sınıf öğrencilerinin olduğu saptanmıştır. İncelenen bu okulların El Sanatları Bölümlerinden 10. Sınıflarda 50 öğrenci, 12. sınıflarda 35 öğrenciye California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulanmıştır. Öğrencilerin California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) ve Problem Çözme Envanterinin(PÇE) uygulamasından elde edilen puanların ortalama ve standart sapmaları hesaplanarak ?t? testi yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilere göre 10. ve 12. sınıflar arasında problem çözme gücünde anlamlı bir fark bulunmamış, eleştirel düşünme gücünde ise 12. sınıflar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis research is made to determine the effects of the training program for Department of Handcrafts in Vocational School of Girls on problem solving and critical thinking in students. Data need are obtained fom California critical thinking tendencymeasurment (CCTDI) and Problem Solving İnventory (PSİ). To determine program?s effects on critical thinking and problem solving California Critical Thinking Tendency (CCTDI) measurment and Problem Solving İnventory (PSI) are applıed to students 10th and 12 nd class in the Deparment of Handcrafts in Vocationals School of Girls and it is tried to understant whether the qualification of student?s critical thinking and problem solving abilities varies.In 2009-2010 academic year it is outlined in the research to apply the California Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ) in İzmir province that 10 High Schools out of 19 searched Girl?s Vocational High School have Department of Handcrafts and 4 High Schools out of 10 have 10th and 12 nd classes. California Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ) are applied to 50 10th class students and 35 12 nd class students. `` t ?? test was made by calculating the average and standart deviation of student?s grades which is obtained from Critical Thinking Tendency Measurment (CCDI) and Problem Solving Inventory (PSI ).According to data obtained from research , 10th and 12 nd class students do not have a significant difference in problem solving ability, but a meaningful difference has emerged in favor of 12 nd students in the realm of critical thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKız meslek liseleri el sanatları bölümü eğitim programlarının öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme gücüne etkisi
dc.title.alternativeHigh school girls manually training programs in problem solving of students and effect of critical thinking power arts vocational
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEl Sanatları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmGirl vocational high schools
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.identifier.yokid371473
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278085
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineNakış Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess