Promoting intercultural competence of teacher trainees in english language teaching departments via web 2.0 tools: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Twitter?ın İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası iletişim yetilerini geliştirmede etkili olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma beş bölümden oluşup ilk bölümde çalışmanın problem durumu, amacı, önemi ile birlikte varsayımlar, sınırlılıklar, ve tanımlar kısmı vardır. İkinci bölümde çalışmanın literatür taraması bulunmaktadır. Literatür taramasında kültürlerarası iletişim yetisi, kültür, bilgi ve iletişim teknolojileri, web 2.0, sosyal ağlar ve Twitter başlıkları bulunmaktadır. Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemi açıklanmış ve araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçları ve verilerin analizi ile ilgili bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde bulgular ve yorumlar kısmına yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise çalışmanın özeti, eğitsel yorumlar ve araştırmacılar için öneriler paylaşılmıştır. Çalışmanın evrenini, Gazi Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı?nda okuyan dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşan grup oluşturmaktadır (N=21). Çalışma 2012-2013 bahar döneminde gerçekleştirilmiş ve çalışma süresi altı hafta devam etmiştir. Nitel araştirma yöntemi kullanılmış ve veriler görüşme ve raporlar yoluyla toplanmıştır. Veri toplama araçları için uzman görüşü alınmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi İngilizce öğretmen adaylarının Twitter yoluyla kültürlerarası iletişim yetilerinde bilgi ve tutum boyutunda dikkate değer bir gelişme gösterdiklerini ortaya çıkarmıştır. Dolayısıyla, İngilizce öğretmen adaylarının bilgi ve tutum boyutunda kültürlerarası iletişim yetilerini geliştirmede Twitter?ın etkili olduğu sonucuna varılmıştır. This study aims at finding out whether Twitter is effective in promoting intercultural communicative competence of teacher trainees with the help of Twitter. The study involves five main chapters. The first chapter includes the problem, the aim of the study, the importance of the study, assumptions, limitations, and definitions. In the second chapter, the review of literature is involved. In the review of literature part, there are subheadings about intercultural communicative competence, culture, information and communication technologies, web 2.0, social networking, and Twitter. The third chapter comprises the methodology of the study involving research design, sample and population, data collection tools, and data analysis. The forth chapter includes findings and discussion of data. The fifth chapter involves summary of the study, and pedagogical implications and suggestions.The sample group of the study includes 4th grade teacher trainees studying at Gazi University, English Language Teaching Program (N=21). The study was carried out in the 2012-2013 spring semester and the process took six weeks. Using a qualitative method, an interview and reports have been designed, and they were presented to the experts. The interview and reports were analyzed by content analysis. The analysis of the interview and reports revealed that teacher trainees considerably promoted their intercultural communicative competence in terms of knowledge and attitudes with the help of Twitter. Therefore, it was concluded that Twitter is effective in developing intercultural communicative competence of students regarding knowledge and attitudes dimension.
Collections