Show simple item record

dc.contributor.advisorİşisağ, Korkut Uluç
dc.contributor.authorHarmandaoğlu, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T08:14:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:14:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/358054
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Twitter?ın İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası iletişim yetilerini geliştirmede etkili olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma beş bölümden oluşup ilk bölümde çalışmanın problem durumu, amacı, önemi ile birlikte varsayımlar, sınırlılıklar, ve tanımlar kısmı vardır. İkinci bölümde çalışmanın literatür taraması bulunmaktadır. Literatür taramasında kültürlerarası iletişim yetisi, kültür, bilgi ve iletişim teknolojileri, web 2.0, sosyal ağlar ve Twitter başlıkları bulunmaktadır. Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemi açıklanmış ve araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçları ve verilerin analizi ile ilgili bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde bulgular ve yorumlar kısmına yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise çalışmanın özeti, eğitsel yorumlar ve araştırmacılar için öneriler paylaşılmıştır. Çalışmanın evrenini, Gazi Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı?nda okuyan dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşan grup oluşturmaktadır (N=21). Çalışma 2012-2013 bahar döneminde gerçekleştirilmiş ve çalışma süresi altı hafta devam etmiştir. Nitel araştirma yöntemi kullanılmış ve veriler görüşme ve raporlar yoluyla toplanmıştır. Veri toplama araçları için uzman görüşü alınmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi İngilizce öğretmen adaylarının Twitter yoluyla kültürlerarası iletişim yetilerinde bilgi ve tutum boyutunda dikkate değer bir gelişme gösterdiklerini ortaya çıkarmıştır. Dolayısıyla, İngilizce öğretmen adaylarının bilgi ve tutum boyutunda kültürlerarası iletişim yetilerini geliştirmede Twitter?ın etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims at finding out whether Twitter is effective in promoting intercultural communicative competence of teacher trainees with the help of Twitter. The study involves five main chapters. The first chapter includes the problem, the aim of the study, the importance of the study, assumptions, limitations, and definitions. In the second chapter, the review of literature is involved. In the review of literature part, there are subheadings about intercultural communicative competence, culture, information and communication technologies, web 2.0, social networking, and Twitter. The third chapter comprises the methodology of the study involving research design, sample and population, data collection tools, and data analysis. The forth chapter includes findings and discussion of data. The fifth chapter involves summary of the study, and pedagogical implications and suggestions.The sample group of the study includes 4th grade teacher trainees studying at Gazi University, English Language Teaching Program (N=21). The study was carried out in the 2012-2013 spring semester and the process took six weeks. Using a qualitative method, an interview and reports have been designed, and they were presented to the experts. The interview and reports were analyzed by content analysis. The analysis of the interview and reports revealed that teacher trainees considerably promoted their intercultural communicative competence in terms of knowledge and attitudes with the help of Twitter. Therefore, it was concluded that Twitter is effective in developing intercultural communicative competence of students regarding knowledge and attitudes dimension.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePromoting intercultural competence of teacher trainees in english language teaching departments via web 2.0 tools: A case study
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası iletişim yetilerinin web 2.0 araçları kullanılarak geliştirilmesi: Durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmIntercultural competence
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmTwitter
dc.identifier.yokid10009756
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333443
dc.description.pages368
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess