Uzaktan eğitim kalite standartlarının belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, detaylı bir alanyazın taraması ve belge incelemesi ile elde edilen veriler temel alınarak uzman görüşleri doğrultusunda Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının belirlenmesi, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine yönelik uzaktan eğitim çalışanlarının görüşlerinin ortaya konulması ve belirlenen standartlar çerçevesinde Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada nitel yöntemlerle başlayıp nicel yöntemlerle devam edilen keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, uluslararası uzaktan eğitim kurumlarının belirlediği uzaktan eğitim standartları üzerinde belge incelemesi yapılmıştır. Seçilen standart maddelerinin tamamı iki tur (N=9, N=14) uzman görüşü alma aşaması ile değerlendirilip, Uzaktan Eğitim Kalite Standartları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Uzaktan Eğitim Standartları Belirleme Envanteri ile, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine ilişkin uzaktan eğitim çalışanlarının görüşleri alınmıştır. Uygulamaya en az dört yıllık uzaktan eğitim deneyimi olan üniversiteler arasından uygun örnekleme yöntemi ile seçilen Ankara Üniversitesinin, Gazi Üniversitesinin, İstanbul Üniversitesinin ve Sakarya Üniversitesinin uzaktan eğitim çalışanları (N=56) katılmıştır. Katılımcılar arasında yöneticiler, öğretim elemanları, teknik personel ve içerik geliştirme gibi farklı rollere sahip çalışanlar yer almaktadır. Çalışmada son olarak Uzaktan Eğitim Uygulamalarını Değerlendirme Envanteri kullanılarak ATAUZEM'in belirlenen standartları %79 oranında karşıladığı tespit edilmiştir. In this research, it is aimed to determine the Distance Education Quality Standards based on data obtained from a detailed literature review and document analysis in accordance with the expert opinions and find out distance education professionals' views about the importance and usability of these standards and finally evaluate the Ataturk University Distance Education Application and Research Center accordance with the standards.In this study, exploratory design was used which start from quantitative methods continues to qualitative methods. In the qualitative part of the study, a document analysis was conducted on distance education standards identified by international distance education institutions. All of the selected standard items were evaluated in two rounds by distance education experts (N=9, N=14) and finally those items were determined as Distance Education Quality Standards. In the quantitative part of the study, the opinions of distance education professionals regarding the importance and usability of the standards was taken by Inventory of Distance Education Standards. The inventory were administrated to distance education center staff (N = 56) of Ankara University, Gazi University, İstanbul University and Sakarya University which were selected through convenient sampling method from minimum four years of experience in distance education. Distance education staff has different roles such as managers, instructors, technical personnel and content developer. Lastly, results were also indicated that ATAUZEM meet 79% of the standards of Distance Learning Practices Assessment Inventory.
Collections