Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç Çakmak, Ebru
dc.contributor.authorKaban, Abdullatif
dc.date.accessioned2020-12-29T08:13:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:13:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/357452
dc.description.abstractBu araştırmada, detaylı bir alanyazın taraması ve belge incelemesi ile elde edilen veriler temel alınarak uzman görüşleri doğrultusunda Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının belirlenmesi, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine yönelik uzaktan eğitim çalışanlarının görüşlerinin ortaya konulması ve belirlenen standartlar çerçevesinde Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada nitel yöntemlerle başlayıp nicel yöntemlerle devam edilen keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, uluslararası uzaktan eğitim kurumlarının belirlediği uzaktan eğitim standartları üzerinde belge incelemesi yapılmıştır. Seçilen standart maddelerinin tamamı iki tur (N=9, N=14) uzman görüşü alma aşaması ile değerlendirilip, Uzaktan Eğitim Kalite Standartları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Uzaktan Eğitim Standartları Belirleme Envanteri ile, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine ilişkin uzaktan eğitim çalışanlarının görüşleri alınmıştır. Uygulamaya en az dört yıllık uzaktan eğitim deneyimi olan üniversiteler arasından uygun örnekleme yöntemi ile seçilen Ankara Üniversitesinin, Gazi Üniversitesinin, İstanbul Üniversitesinin ve Sakarya Üniversitesinin uzaktan eğitim çalışanları (N=56) katılmıştır. Katılımcılar arasında yöneticiler, öğretim elemanları, teknik personel ve içerik geliştirme gibi farklı rollere sahip çalışanlar yer almaktadır. Çalışmada son olarak Uzaktan Eğitim Uygulamalarını Değerlendirme Envanteri kullanılarak ATAUZEM'in belirlenen standartları %79 oranında karşıladığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the Distance Education Quality Standards based on data obtained from a detailed literature review and document analysis in accordance with the expert opinions and find out distance education professionals' views about the importance and usability of these standards and finally evaluate the Ataturk University Distance Education Application and Research Center accordance with the standards.In this study, exploratory design was used which start from quantitative methods continues to qualitative methods. In the qualitative part of the study, a document analysis was conducted on distance education standards identified by international distance education institutions. All of the selected standard items were evaluated in two rounds by distance education experts (N=9, N=14) and finally those items were determined as Distance Education Quality Standards. In the quantitative part of the study, the opinions of distance education professionals regarding the importance and usability of the standards was taken by Inventory of Distance Education Standards. The inventory were administrated to distance education center staff (N = 56) of Ankara University, Gazi University, İstanbul University and Sakarya University which were selected through convenient sampling method from minimum four years of experience in distance education. Distance education staff has different roles such as managers, instructors, technical personnel and content developer. Lastly, results were also indicated that ATAUZEM meet 79% of the standards of Distance Learning Practices Assessment Inventory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim kalite standartlarının belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin incelenmesi
dc.title.alternativeDetermining distance education quality standards and analysis of Ataturk University Distance Education System
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.identifier.yokid10023855
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349015
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess