Meslek liselerinin büro yönetimi alanında öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stillerinin akademik başarılarına etkisi: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı büro yönetimi alanında öğrenim gören meslek lisesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarılarına olan etkisinin incelenmesidir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, kavramsal çerçeve, yöntem, bulgular ve yorum ile sonuç ve öneriler şeklindedir.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki Meslek Liselerinde Büro Yönetimi alanında öğrenim gören 1536 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise bu öğrenciler arasından basit tesadüfi örnekleme metoduyla seçilen 425 öğrencidir.Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Kolb tarafından 1984 yılında geliştirilen `Öğrenme Stilleri Envanteri` kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu hazırlanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için ise 9., 10. ve 11. Sınıf not ortalamaları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 21.0 programı yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin %43,5'inin Değiştiren, %12,0'ının Özümseyen, %18,6'sının Ayrıştıran ve %25,9'unun Yerleştiren Öğrenme Stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrenme stilleri ile akademik başarı puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerine uygun bir öğretim hizmeti öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırarak, daha verimli bir öğrenme ortamının oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Büro Yönetimi, Öğrenme stilleri, Akademik Başarı The aim of the survey is to analyze the impact on the academic achievement of vocational high school students' learning styles in the area of office management. The survey consists of five sections. These sections are introduction, conceptual framework, method, findings and interpretations, conclusions and recommendations.The scope of the survey is 1536 vocational high school students in the area of office management in Ankara. Sample group consists of 425 students selected from these students with the simple random sampling method.Learning Styles Inventory, developed by Kolb in 1984, is used in the survey to determine the students' learning styles. Additionally, Personal Data Sheet is prepared by the surveyor to determine the students' demographic variables. Students' grade point averages (GPA) in ninth, tenth and eleventh grade are used to determine the students' academic achievement. The data obtained from the study is analyzed and interpreted by using statistical techniques with the help of SPSS 21.0 software.As a result of the research it is determined that students' 43.5 percent have diverger learning style, 12.0 percent have assimilator learning style, 18.6 percent have converger learning style and 25.9 have accomodator learning style. A significant difference is not found between learning styles and academic achievement.An appropriate educational services to students' learning styles, facilitating their learning will contribute to the creation of a more efficient learning environment.Keywords: Office Management, Learning Styles, Academic Achievement
Collections