Show simple item record

dc.contributor.advisorÇil, Burhan
dc.contributor.authorYavuz, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T08:10:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:10:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356404
dc.description.abstractAraştırmanın amacı büro yönetimi alanında öğrenim gören meslek lisesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarılarına olan etkisinin incelenmesidir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, kavramsal çerçeve, yöntem, bulgular ve yorum ile sonuç ve öneriler şeklindedir.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki Meslek Liselerinde Büro Yönetimi alanında öğrenim gören 1536 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise bu öğrenciler arasından basit tesadüfi örnekleme metoduyla seçilen 425 öğrencidir.Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Kolb tarafından 1984 yılında geliştirilen `Öğrenme Stilleri Envanteri` kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu hazırlanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için ise 9., 10. ve 11. Sınıf not ortalamaları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 21.0 programı yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin %43,5'inin Değiştiren, %12,0'ının Özümseyen, %18,6'sının Ayrıştıran ve %25,9'unun Yerleştiren Öğrenme Stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrenme stilleri ile akademik başarı puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerine uygun bir öğretim hizmeti öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırarak, daha verimli bir öğrenme ortamının oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Büro Yönetimi, Öğrenme stilleri, Akademik Başarı
dc.description.abstractThe aim of the survey is to analyze the impact on the academic achievement of vocational high school students' learning styles in the area of office management. The survey consists of five sections. These sections are introduction, conceptual framework, method, findings and interpretations, conclusions and recommendations.The scope of the survey is 1536 vocational high school students in the area of office management in Ankara. Sample group consists of 425 students selected from these students with the simple random sampling method.Learning Styles Inventory, developed by Kolb in 1984, is used in the survey to determine the students' learning styles. Additionally, Personal Data Sheet is prepared by the surveyor to determine the students' demographic variables. Students' grade point averages (GPA) in ninth, tenth and eleventh grade are used to determine the students' academic achievement. The data obtained from the study is analyzed and interpreted by using statistical techniques with the help of SPSS 21.0 software.As a result of the research it is determined that students' 43.5 percent have diverger learning style, 12.0 percent have assimilator learning style, 18.6 percent have converger learning style and 25.9 have accomodator learning style. A significant difference is not found between learning styles and academic achievement.An appropriate educational services to students' learning styles, facilitating their learning will contribute to the creation of a more efficient learning environment.Keywords: Office Management, Learning Styles, Academic Achievementen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek liselerinin büro yönetimi alanında öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stillerinin akademik başarılarına etkisi: Ankara ili örneği
dc.title.alternativeImpact on the academic achievement of vocational high school students' learning styles in the area of office management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBüro Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmOffice management
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.identifier.yokid10029233
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354639
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess