Öğretim üyelerinin eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarının ve sosyal ağları eğitim amaçlı kullanma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla nitel ve nicel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı karma desen seçilmiştir. 7 farklı devlet üniversitesinden 658 öğretim üyesine internet üzerinden anket uygulanmış, 8 öğretim üyesi ile de yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan cinsiyet, yaş, unvan, hizmet yılı, sosyal ağ hesabı sahip olma durumları, sosyal ağ hesabını eğitim amaçlı kullanma durumları ve bunun nedenlerinin yanında sosyal ağların eğitimde kullanımına dair görüşleri ile ilgili veriler toplanmıştır. Toplanan veriler sonucunda öğretim üyelerinin çoğunluğunun sosyal ağ hesabına sahip olduğu, bu durumun unvana göre değişiklik gösterdiği, sosyal ağ hesabı sahibi olan öğretim üyelerinin yarıya yakınının hesaplarını eğitim amaçlı kullandığı belirlenmiştir. Sosyal ağ hesaplarını eğitim amaçlı kullanmayanların nedenlerinden bazılarının sosyal ağların eğitim aracı olarak görülmemesi, eğitim için fayda sağlanabileceğine inanılmaması, özel hayatın ihlal edilebileceği endişesi ve elektronik posta gibi diğer platformların tercihi olduğu görülmüştür. The purpose of this research is to determine faculty members' use of social network sites (SNS) for educational purposes. Mixed method, a combination of quantitative and qualitative methods, is used in this study. A total of 658 faculty members at 7 different public universities completed an online survey. Moreover, semi-structured interviews were done with 8 faculty members. Data on participants' gender, age, position, experience, use of SNS, use of SNS for educational purposes and reasons for using SNS were gathered. Results revealed that most of the faculty members have an SNS account, and their position has an impact on their use of SNS. 52.03% faculty members who have an SNS account have been using SNS for educational purposes. The faculty members who do not use SNS for educational purposes because they do not see SNS as a suitable tool for education; they believe SNS are not useful for education; they worry that private life might be violated; and they prefer e-mail and other mediums rather than SNS for communication.
Collections