Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Mehmet Akif
dc.contributor.authorAkçayir, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:38Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:38Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355113
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarının ve sosyal ağları eğitim amaçlı kullanma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla nitel ve nicel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı karma desen seçilmiştir. 7 farklı devlet üniversitesinden 658 öğretim üyesine internet üzerinden anket uygulanmış, 8 öğretim üyesi ile de yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan cinsiyet, yaş, unvan, hizmet yılı, sosyal ağ hesabı sahip olma durumları, sosyal ağ hesabını eğitim amaçlı kullanma durumları ve bunun nedenlerinin yanında sosyal ağların eğitimde kullanımına dair görüşleri ile ilgili veriler toplanmıştır. Toplanan veriler sonucunda öğretim üyelerinin çoğunluğunun sosyal ağ hesabına sahip olduğu, bu durumun unvana göre değişiklik gösterdiği, sosyal ağ hesabı sahibi olan öğretim üyelerinin yarıya yakınının hesaplarını eğitim amaçlı kullandığı belirlenmiştir. Sosyal ağ hesaplarını eğitim amaçlı kullanmayanların nedenlerinden bazılarının sosyal ağların eğitim aracı olarak görülmemesi, eğitim için fayda sağlanabileceğine inanılmaması, özel hayatın ihlal edilebileceği endişesi ve elektronik posta gibi diğer platformların tercihi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine faculty members' use of social network sites (SNS) for educational purposes. Mixed method, a combination of quantitative and qualitative methods, is used in this study. A total of 658 faculty members at 7 different public universities completed an online survey. Moreover, semi-structured interviews were done with 8 faculty members. Data on participants' gender, age, position, experience, use of SNS, use of SNS for educational purposes and reasons for using SNS were gathered. Results revealed that most of the faculty members have an SNS account, and their position has an impact on their use of SNS. 52.03% faculty members who have an SNS account have been using SNS for educational purposes. The faculty members who do not use SNS for educational purposes because they do not see SNS as a suitable tool for education; they believe SNS are not useful for education; they worry that private life might be violated; and they prefer e-mail and other mediums rather than SNS for communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim üyelerinin eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumları
dc.title.alternativeFaculty member use of social networking sites in educational environments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10053483
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381522
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess