EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 496
-
Uzaktan eğitimin öğrencilerin Türkçe derslerine yönelik akademik motivasyonlarına yansımaları
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Toplumların günlük yaşam gerekliliklerinin öğrenilmesi, kültürel birikimlerin aktarımı ve çağın gerekliliklerini yerine getirebilme gibi sebeplerle gerçekleştirilen eğitim aktiviteleri yüzyıllar boyunca farklı model, yöntem ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kültürdilbilimsel açıdan incelenmesi ve bu metinlerin kültürdilbilim olguları açısından yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşleri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Kültür bir millete ait göstergeler bütünü, dil ise en önemli kültür göstergelerinden biridir. Günümüzde dilbilimsel analizler sayesinde ise dilde kültür görüngüleri hakkında önemli yargılara varılabilmektedir.Kültürdilbilim ... -
Sosyal bilgiler dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının; öğrencilerin akademik başarısına, finansal okuryazarlık becerilerine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına, finansal okuryazarlık becerisine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırma örneklemini ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde iletişim becerilerini kullanmaya yönelik öğretmen görüşleri: Şırnak il örneği
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde iletişim becerilerini kullanmaya yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Çağımızdaki ilerlemeler ve gelişmeler her alanda olduğu gibi ... -
İlköğretim 4-5. sınıf türkçe dersi öğretim programının dil bilgisi öğretimi açısından incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 4-5. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programında (TDÖP) yer alan dil bilgisi ile ilgili kazanımların öğrenci seviyesine ne derece uygun olduğunu, İlköğretim 4-5. sınıf TDÖP'de yer alan dil ... -
İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretiminde, yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme-değerlendirme çalışmalarında işlevsel olarak kullanılabilecek strateji, yöntem, teknik ve araçların kullanım sıklığına ilişkin öğretmen ... -
Eğitim fakültelerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi ders içeriklerinin öğretmen, öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı; üniversitelerin eğitim fakültelerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi ders içeriklerinin; öğretmen, öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. ... -
Bilim ve Sanat Merkezleri`nin eğitim programlarının Hammond modeliyle değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim her ülkenin vatandaşlarına ücretsiz olarak sunması gereken görevlerden biridir. Her devlet geleceğini garanti altına alacak değişik yatırımlar yapmak durumundadır. Bu yatırımlar bazen günü birlik düşünülerek belki ... -
Web tabanlı yabancı dil öğretiminde öğrenme nesneleri: Erişi, kalıcılık ve tutumlara etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı öğrenme nesneleri ile desteklenmiş ve zenginleştirilmiş web tabanlı yabancı dil eğitimi ortamının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç ... -
İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin incelenmesi: Elazığ ili örneği
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup; çalışmanın evrenini 2009?2010 eğitim-öğretim yılında ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların tarih bilinci oluşturmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği)
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 7. Sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların tarih bilinci oluşturmada etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma Sosyal bilgiler öğretmenleriyle ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi programındaki etkinliklerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesine yönelik öğretmen görüşleri(Malatya İli örneği)
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, 2005?2006 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konan ilköğretim birinci kademe fen ve teknoloji dersi 5. sınıf ders ve çalışma kitabı etkinliklerinin öğrencilerin, yaratıcı ve eleştirel ... -
Türkiye Türkçesinde alıntı sözcüklerde görülen ses olayları üzerine bir inceleme
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir toplumun diğer toplumlarla herhangi bir ilişki kurmadan yaşaması mümkün değildir. Dünyadan izole olmuş ilkel toplumlar dışındaki her toplum birbiriyle etkileşimde bulunmak zorundadır. Siyasi, ticari, kültürel ve sosyal ... -
İlköğretim öğrencilerinin çoklu zeka gelişim düzeylerine ilişkin algıları ve İngilizce öğretmenlerinin çoklu zekaya yönelik uygulamaları
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çoklu zeka kuramından önce, zekanın tanımı birçok kuramcı tarafından yapılmıştır ancak en sık kullanılanı kavramlar ve algılar yardımıyla soyut ya da somut nesneler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, soyut düşünme, muhakeme ... -
Karma öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri dersinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmelerine etkisi ve çevrimiçi tartışmaların içerik analizi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yöntemine göre tasarlanan özel öğretim yöntemleri I (ÖÖY-I) dersinin fen ve teknoloji öğretmen (FTÖ) adaylarının öz yönetimli öğrenmeleri üzerine etkisini ve bu ders kapsamında yapılan ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)2005-2006 eğitim-öğretim yılında,Türk Milli Eğitim sisteminde yapılandırmacı yaklaşımı temel alan öğretim programları uygulamaya konulmuştur. Çağdaş bir yaklaşım olan yapılandırmacılıkta öğrenci merkezli anlayışı benimsenmiştir. ... -
Web tabanlı eğitimde web madenciliği uygulaması ile öğrenci davranışlarının analizi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan araştırma, web teknolojilerindeki gelişimle kendine yaygın bir kullanım alanı bulan web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin web madenciliği yöntemleriyle daha kullanışlı ve gelecek uygulamalara ışık tutması adına ... -
Üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (BİLSEM örneği)
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapan öğretmenlerin üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel özellikte olan bu çalışmada tarama (survey) ... -
Okul öncesi eğitimin ilköğretimdeki başarıya etkisine ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği)
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyin yaşamının temel yılları olan 0-6 yaş; birey için dünyayı algılama, çevreye uyum sağlama, yaşamını devam ettirebilme, temel davranışları kazanma ve sağlıklı bir şekilde gelişimini sürdürebilmek için son derece önemli ... -
Waldmann modeli ile yapılan metin öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, metin öğretiminde kullanılan Waldmann modelinin, öğrencilerin, okuduğunu anlama, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu ...