İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların tarih bilinci oluşturmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 7. Sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların tarih bilinci oluşturmada etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma Sosyal bilgiler öğretmenleriyle nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılarak yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemi tarama türünden okul survey olup, ayrıntılı durum belirlemeye yöneliktir. Araştırma genel tarama modellerinden faydalanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular 2010-2011 öğretim yılında Elazığ ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin anket sorularına verdikleri yanıtlar ve ilgili literatürle sınırlıdır. Ankette yer alan ve beşli likerte göre hazırlanmış sorular 7.sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların tarih bilinci oluşturmada etkililiğini öğretmen görüşleriyle ölçme amacıyla hazırlanmış sorulardır. Üçlü likerte göre hazırlanan sorular ise öğretmenlerin tarih ile ilgili düşünceleri ve tarih konuları işlenirken kullandıkları yöntem ve teknikleri öğrenmeye yöneliktir.Çalışmadan elde edilen sonuç ise 7. Sınıf Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan konuların, mevcut haliyle tarih bilinci oluşturmada kısmen etkili olduğudur. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin tarih'e ilgileri ve kullandıkları yöntem ve teknikler İle cinsiyetlerine göre farklılaşma durumunu ortaya koyan sonuçlara göre öğretmenlere yöneltilen 31 ? 35 arası sorular arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yine bu sorular kıdem ve branş değişkenine göre incelendiğinde aralarında anlamsal bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin tarih nedir? Maddesine verdikleri yanıtlarla tarihin sadece geçmişle ilgili bir bilim olmadığı ve geleceği de aynı oranda etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. This research intends to set forth the issues in the 7th grade social studies curriculum and its effectiveness in creating historical consciousness according to the teachers? views. This research was fulfilled by using together with the social studying teachers and the quantitative researching way. Quantitative research method is a kind of screening school and intends to determine the detailed status. The research was achieved by using the general scanning methods. The findings obtained from these researches are limited with the answers and relevant literature given to the teachers who are studying in 2010-2011 academic year in the elementary schools in the centre of Elazığ. Questions prepared according to the quinary likert and which are in the survey, were made to measure the effectivenes of the issues mentioned in the 7th grade social studies curriculum for creating a historical consciousness with the teachers? ideas. The questions prepared according to the triple likert are intended for learning the methods and techniques that the teachers used while discussing historical issues and opinions. The result of the study is that the issues in the 7th grade social studies curriculum, are partially effective with its present condition in creating awereness of history. It is not found a meaningful diversity between the 31-35 questions presented to the teachers, according to the results setting forth in accordance with their sexuality and the interest of social studies teachers to the history and their method, technique and the differentiation status. When these questions were analyzed according to the priority and branch variable, it was not found any semantic differences between them. What is history? With the teachers? responses to this article, it has been concluded that history is not only a science about the past but affects the future at the same rate.
Collections