İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde iletişim becerilerini kullanmaya yönelik öğretmen görüşleri: Şırnak il örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde iletişim becerilerini kullanmaya yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Çağımızdaki ilerlemeler ve gelişmeler her alanda olduğu gibi eğitim alanının da yeni sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin yeniden ele alınıp düzenlenmesi, çağdaş öğrenme kuramlarını esas alan öğretim programlarının ön plana çıkması ve geliştirilmesi gerekmektedir. Program geliştirme çalışmaları kapsamında öğrenenin pasif, öğreticinin aktif olduğu yaklaşımlar yerine; öğrenenin merkezde öğreticinin ise ortam düzenleyici, yönlendirici roller üstlendiği yaklaşımlar ele alınmıştır. Dolayısıyla yapılandırmacı sistemde becerilerin öğrenciler tarafından kazanılması önemlidir. Bu yüzden dersler işlenirken kazanımlarda becerilerin dikkate alınması gerekmektedir.Türkçe programında; dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma, görsel sunu ile ilgili temel becerilerin yanı sıra metinler arası düşünme, anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eşleştirme, analiz-sentez yapma ve değerlendirme gibi zihinsel becerileri geliştirme hedeflenmektedir.Sosyal bir varlık olan insan toplu olarak yaşar ve çeşitli nedenlerle birbirleriyle sözlü yada sözsüz ilişkiler içinde bulunur, amaçları doğrultusunda birbirleriyle iletişim kurarlar. Bu nedenden dolayı iletişim; bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci olarak tanımlanabilir. Her ne olursa olsun insanlar arasındaki bu iletişim engellenemez. Toplum içerisinde iletişim ilköğretim çağında başlar.Bu çalışmada öğrencilerinin Türkçe derslerinde iletişim becerilerini hangi düzeyde kullanabildikleri öğretmen görüşlerine göre incelenmiştir.Araştırmada öğretmenlerin; öğrencilerin Türkçe dersinde iletişim becerilerini etkili kullanamadıkları bulgusu üzerinde hem fikir oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Bu çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket ile elde edilmiştir. Bu anket sorularının güvenirliği ve geçerliliği uzman kanısı ile sağlanmıştır. Bu çalışmada SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Yapılan analizlerde t testi, anova frekans, yüzdelik, posthoc LSD testi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, İletişim Becerisi, Türkçe Dersi The aim of this study is to evaluate teachers? views about 5th grade primary school students? use of communication skills in Turkish classes.Today, as seen in other fields, advances and developments have made the field of education reconsider and arrange needed information and skills; highlight and improve teaching programmes based on contemporary learning theories. Within the framework of these programme developments, instead of passive learner and active teacher approaches, learner centered approaches in which the teacher arranges the learning environment and is just an operator have been taken into consideration. Therefore, students? acquisition of the skills is important in constructivist system and in objectives, obtained skills are taken into account during lessons.Turkish programmes aim to improve inter-textual thinking, comprehension, sorting, classifying, querying, networking, matching, analysis-synthesis and evaluation of mental skills as well as basic skills like listening, speaking, reading, writing, visual reading and visual presentations.As social beings, people need to live together and are verbally or nonverbally in relationships for various reasons and communicate with each other in accordance with their purposes. Therefore, communication can be defined as producing knowledge, transferring and giving meaning to it. This communication between people cannot be prevented in any case. Communication in the society begins at primary school level.In this study, students? using their communication skills in Turkish lessons to what extent was examined according to teachers? opinions.In this study, it was attained that teachers agree with the indication of students? not using the communication skills in Turkish classes effectively.In this study, data were obtained through a questionnaire developed by the researcher. The reliability and validity of these survey questions have been proven by an expert. SPSS 16 programme have been used for this study. T-test, anova frequency, percentage, posthoc LCD tests have been used in the analysis.Keywords: Communication, Communication Skills, Turkish Classes
Collections