Student teachers` beliefs about oral corrective feedback
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançlarını, beyan edilmiş davranışlarını ve bu ikisi arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada, belirli nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nitel yöntem olarak öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançlarını ortaya çıkarmak için bazı görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel bölümü bir İngilizce öğretmeninin herhangi bir dil sınıfında karşılaşabileceği hatalar içeren 20 durumdan oluşan Hata Düzeltme Durumları Benzetimi'nden gelen veriden oluşmaktadır. Öğretmen adaylarından her bir duruma nasıl ve neden karşılık vereceklerini yazmaları istenmiştir. Bu aracın amacı öğretmen adaylarının beyan edilmiş davranışlarını belirlemektir. Görüşmelerin bulguları öğretmen adaylarının belirli kategorilerdeki görüşlerini ortaya çıkarmıştır: (1) Düzeltilecek Hataları Seçme, (2) Sözel Düzeltici Dönütün Zamanı, (3) Sık Görülen Sözel Hatalar ve (4) Etkili Sözel Düzeltici Dönüt. Hata Düzeltme Durumları Benzetimiyle toplanan verilerin sonuçları aday öğretmenlerin beyan ettikleri davranışlarının öğrencilerin yaşları ve seviyelerine, hatanın türüne (dil bilgisel, sözcüksel ve fonolojik) göre doğruluk ve akıcılık temelli aktivitelerde değiştiğini göstermiştir. Bunlara ek olarak, bulgular öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançları ile beyan ettikleri davranışlarının belirli ölçüde uyuşsa da bunların aralarındaki farklılığın daha fazla olduğunu göstermiştir. Bu farklılıklarının çeşitli nedenleri olabilir. Fakat bu çalışmanın bulgularında iki neden ön plana çıkmıştır. Bunlardan biri öğretmen adaylarının deneyim eksiklikleri ve diğeri ise öğretmen eğitimi programındaki uygulama eksikliğidir. The aim of this study is to investigate student teachers' stated beliefs and their stated behaviors about oral corrective feedback (OCF) and the nature of interaction between them. In this study, some certain qualitative and quantitative research methods were applied. As for the qualitative design, some interviews were conducted to find out student teachers' stated beliefs about oral corrective feedback. The quantitative part of the study consists of the data coming from Situations for Error Correction (SEC) Simulation including 20 situations that involve an error an English language teacher can encounter in any language classroom context. The student teachers were asked to write how and why they would respond each situation. The aim of this tool was to identify the student teachers' stated behaviors. The findings of the interviews revealed the student teachers' views on certain categories: (1) Selecting Errors to Correct, (2) Time of OCF, (3) Frequent Type of Oral Errors and (4) Effective OCF. The results of the data gathered through SEC Simulation demonstrated that the student teachers' stated behaviors differed depending on age and level of students, type of the error (grammatical, lexical, and phonological) in accuracy and fluency based activities. Additionally, the findings showed that although the student teachers' beliefs about OCF are consistent with their stated behaviors to some extent, there were more divergences between them. There can be various reasons for these discrepancies. However, in the findings of the present study two reasons become prominent. One of them is the student teachers' lack of experience and the other one is lack of practice in the teacher education program.
Collections