Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Kemal Sinan
dc.contributor.authorAydin, Hale Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-29T07:59:35Z
dc.date.available2020-12-29T07:59:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/352672
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançlarını, beyan edilmiş davranışlarını ve bu ikisi arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada, belirli nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nitel yöntem olarak öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançlarını ortaya çıkarmak için bazı görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel bölümü bir İngilizce öğretmeninin herhangi bir dil sınıfında karşılaşabileceği hatalar içeren 20 durumdan oluşan Hata Düzeltme Durumları Benzetimi'nden gelen veriden oluşmaktadır. Öğretmen adaylarından her bir duruma nasıl ve neden karşılık vereceklerini yazmaları istenmiştir. Bu aracın amacı öğretmen adaylarının beyan edilmiş davranışlarını belirlemektir. Görüşmelerin bulguları öğretmen adaylarının belirli kategorilerdeki görüşlerini ortaya çıkarmıştır: (1) Düzeltilecek Hataları Seçme, (2) Sözel Düzeltici Dönütün Zamanı, (3) Sık Görülen Sözel Hatalar ve (4) Etkili Sözel Düzeltici Dönüt. Hata Düzeltme Durumları Benzetimiyle toplanan verilerin sonuçları aday öğretmenlerin beyan ettikleri davranışlarının öğrencilerin yaşları ve seviyelerine, hatanın türüne (dil bilgisel, sözcüksel ve fonolojik) göre doğruluk ve akıcılık temelli aktivitelerde değiştiğini göstermiştir. Bunlara ek olarak, bulgular öğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançları ile beyan ettikleri davranışlarının belirli ölçüde uyuşsa da bunların aralarındaki farklılığın daha fazla olduğunu göstermiştir. Bu farklılıklarının çeşitli nedenleri olabilir. Fakat bu çalışmanın bulgularında iki neden ön plana çıkmıştır. Bunlardan biri öğretmen adaylarının deneyim eksiklikleri ve diğeri ise öğretmen eğitimi programındaki uygulama eksikliğidir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate student teachers' stated beliefs and their stated behaviors about oral corrective feedback (OCF) and the nature of interaction between them. In this study, some certain qualitative and quantitative research methods were applied. As for the qualitative design, some interviews were conducted to find out student teachers' stated beliefs about oral corrective feedback. The quantitative part of the study consists of the data coming from Situations for Error Correction (SEC) Simulation including 20 situations that involve an error an English language teacher can encounter in any language classroom context. The student teachers were asked to write how and why they would respond each situation. The aim of this tool was to identify the student teachers' stated behaviors. The findings of the interviews revealed the student teachers' views on certain categories: (1) Selecting Errors to Correct, (2) Time of OCF, (3) Frequent Type of Oral Errors and (4) Effective OCF. The results of the data gathered through SEC Simulation demonstrated that the student teachers' stated behaviors differed depending on age and level of students, type of the error (grammatical, lexical, and phonological) in accuracy and fluency based activities. Additionally, the findings showed that although the student teachers' beliefs about OCF are consistent with their stated behaviors to some extent, there were more divergences between them. There can be various reasons for these discrepancies. However, in the findings of the present study two reasons become prominent. One of them is the student teachers' lack of experience and the other one is lack of practice in the teacher education program.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudent teachers` beliefs about oral corrective feedback
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının sözel düzeltici dönüte ilişkin inançları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVerbal
dc.subject.ytmVerbal behavior
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmError correction
dc.subject.ytmCorrective feedback
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10088160
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378258
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess