Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkındaki farkındalık durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yeni uygulanmaya başlanan Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı hakkındaki farkındalık durumları araştırılmıştır. Bu amaçla, Sinop ili, il merkezindeki ortaokullarda 2013-2014 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan 8 beden eğitimi ve spor öğretmeni ile görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemleri ile incelenmiştir. Bu araştırmanın bulgularından, araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretim programına ilişkin farkındalık durumlarının sınırlı olduğu; programı derslerinde uygulama ve okullarına uyarlama biçimlerinin ise programın amacı ile farklılık gösterdiği; öğretmenlerin, öğrenen merkezli yaklaşımları özümseyemediği ve derslerinde öğretmen merkezli yöntem ve teknikleri kullanmayı tercih ettiği; çeşitli branşlarda oluşturdukları okul takımlarına büyük önem ve öncelik verdikleri; bu dersi, öğrencilerin deşarj olma dersi olarak gördükleri ve zümre kararı doğrultusunda görevlendirilen öğretmenler tarafından hazır olarak temin edilen yıllık plânları kullandıkları anlaşılmıştır. Bu bulgular ışığında, öğretmenlerin programa ilişkin farkındalığa sahip olmalarına katkı sağlayacak adımların atılmasının gerekliliği açıkça görülmektedir. In this study, physical education and sports teachers' awareness about the middle school physical education and sports curriculum was investigated. For this purpose, eight physical education and sports teachers, working at a number of middle schools in Sinop province of Turkey at 2013-2014 academic years, were interviewed. Data were analyzed based on qualitative data analysis methods. The findings show that; physical education and sports teachers' awareness about the curriculum was limited and as a consequence of this limited awareness, teachers' practices in their physical education and sports courses varied from the aims of the related curriculum. Similarly, findings pointed out that teacher did not use constructivist-teaching strategies. In line with this finding, six of the eight teachers obtained their annual plans simply by copying others plans although they should be prepared themselves based on the students and schools specialities and conditions. An interesting finding of this study was that school sports teams had an important role in planning their lessons as well as assessing students' success. Moreover, teachers consider the physical education and sports course is thought as the way of relaxing for students and share the idea that if it were not for this course students would not find a chance to relax. As a consequence, these findings point out the need for taking actions to make teachers be aware of the curriculum for planning and implementing their lessons better as needed.
Collections