Sınıf öğretmenlerinin, ilkokul 1. sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin görüşleri (Ankara İli Çubuk İlçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin, okula uyumlarını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin sonuçlarını sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çubuk ilçesinde görev yapmakta olan 105 sınıf öğretmeninin görüşlerinden oluşmuştur. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında, öncelikle öğretmenlerin kişisel bilgilerinin toplanması amaçlanarak kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin, sınıf öğretmeni görüşlerini belirlemek amacıyla öncelikli olarak 100 sınıf öğretmeninin katılımı ile ön değerlendirme yapılıp değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucu düzenlenip, geliştirilerek bir anket oluşturulmuş ve 105 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilerden, öğrencilerin ilkokul 1. Sınıfta okula uyumlarına etki eden en büyük faktörün, öğretmenin öğrencileri ile iletişiminin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okula uyumu etkileyen en düşük faktörün ise öğrenci cinsiyetinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is analyzing the factors which influence elementary students' adaptation to the school during first grade class and to discuss the outcomes according to teachers' point of view. Data of this research consists mainly of the observations of 105 primary school teachers working in Çubuk district of Ankara during 2014-2015 academic year.Descriptive method implemented in the research. During the research, initially personal survey forms used to gather personal data of the teachers. Within this framework, first we analyzed observations of 100 teachers about students' adaptation to the first grade class. Then we processed the outcomes and accordingly created a new survey to conduct a questionnaire to 105 teachers.According to data that we gathered from teachers, it is detected that the most important factor for the adaptation of the elementary student is communication between teacher and students. However, the least important factor that affect the adaptation is gender of the students.
Collections