Show simple item record

dc.contributor.advisorGelişli, Yücel
dc.contributor.authorAteş, Ebru Şule
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:36Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:36Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351171
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin, okula uyumlarını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin sonuçlarını sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çubuk ilçesinde görev yapmakta olan 105 sınıf öğretmeninin görüşlerinden oluşmuştur. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında, öncelikle öğretmenlerin kişisel bilgilerinin toplanması amaçlanarak kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin, sınıf öğretmeni görüşlerini belirlemek amacıyla öncelikli olarak 100 sınıf öğretmeninin katılımı ile ön değerlendirme yapılıp değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucu düzenlenip, geliştirilerek bir anket oluşturulmuş ve 105 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilerden, öğrencilerin ilkokul 1. Sınıfta okula uyumlarına etki eden en büyük faktörün, öğretmenin öğrencileri ile iletişiminin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okula uyumu etkileyen en düşük faktörün ise öğrenci cinsiyetinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is analyzing the factors which influence elementary students' adaptation to the school during first grade class and to discuss the outcomes according to teachers' point of view. Data of this research consists mainly of the observations of 105 primary school teachers working in Çubuk district of Ankara during 2014-2015 academic year.Descriptive method implemented in the research. During the research, initially personal survey forms used to gather personal data of the teachers. Within this framework, first we analyzed observations of 100 teachers about students' adaptation to the first grade class. Then we processed the outcomes and accordingly created a new survey to conduct a questionnaire to 105 teachers.According to data that we gathered from teachers, it is detected that the most important factor for the adaptation of the elementary student is communication between teacher and students. However, the least important factor that affect the adaptation is gender of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin, ilkokul 1. sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin görüşleri (Ankara İli Çubuk İlçesi örneği)
dc.title.alternativeTeachers' observations on first year elementary students' adaptation to the school (an empirical study of Çubuk District of Ankara) (m.sc. thesis)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmAdaptation
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.identifier.yokid10106610
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429430
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess