Yetişkin sanat eğitiminde resim kurslarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Ankara ili sınırları içerisinde yer alan üç ilçe belediyesinin Yetişkin Eğitimi kursları kapsamında verilen resim derslerini incelemeye yöneliktir. Nitel araştırma temel, nicel araştırma ise destekçi olmak üzere karma bir araştırma yöntemi seçilmiştir. Çalışma kapsamında Çankaya Belediyesi Çankaya Evleri Çayyolu Merkezinde, Gölbaşı Belediyesi Gençlik ve Sanat Merkezi'nde, Yenimahalle Belediyesine ait YENİMEK Beştepe Kültür ve Sanat Merkezi'nde kurs yöneticileriyle görüşülmüş, 3 öğretmen ve 33 öğrenci ile anket ve mülakat yapılmıştır. Ayrıca anketlerle eğitmenlerin ve öğrencilerin demografik özellikleri tespit edilmiştir. Resim dersinde uygulanan müfredat incelenmiş, ders işleyiş süreci gözlemlenmiş, eğitmen yeterlikleri incelenmiş, kursiyerlerin kursa geliş amaçları ve beklentileri araştırılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda yetişkin eğitiminin önemi bir kez daha anlaşılmış, müfredatın tekrar gözden geçirilmesi gerektiği ve eğitmenlerin alanlarında uzman olmalarının yanı sıra yetişkin eğitimi konusunda da eğitim almış olmaları gerektiği sonucuna varılmıştır. This research aims to evaluate painting classes for adults provided by three municipalities in Ankara. Qualitative research method has been the basis and quantitative research method has been supportive in the methodology of the research. In the scope of this study, Çankaya Municipality's Çankaya Evleri Çayyolu Merkezi, Yenimahalle Municipality's YENİMEK Beştepe Kültür ve Sanat Merkezi and Gölbaşı Municipality's Gençlik ve Sanat Merkezi'nde have been analyzed. Three course managers, three course teachers and 33 students have been surveyed and interviewed. Besides, students' and teachers' demographic characteristics have been identified. Syllabus of the painting courses have been examined, running of the course has been observed, teachers' sufficiency has been examined, students' objects for attending courses and expectations have been identified. As the result of the research, the importance of adult education has been highlighted. The need for update of the syllabus has raised. As last but not the least, teachers need to be trained for adult education.
Collections