Show simple item record

dc.contributor.advisorAyrancıoğlu, Güzin
dc.contributor.authorPehlivan Baskin, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T07:53:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:53:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350837
dc.description.abstractBu araştırma Ankara ili sınırları içerisinde yer alan üç ilçe belediyesinin Yetişkin Eğitimi kursları kapsamında verilen resim derslerini incelemeye yöneliktir. Nitel araştırma temel, nicel araştırma ise destekçi olmak üzere karma bir araştırma yöntemi seçilmiştir. Çalışma kapsamında Çankaya Belediyesi Çankaya Evleri Çayyolu Merkezinde, Gölbaşı Belediyesi Gençlik ve Sanat Merkezi'nde, Yenimahalle Belediyesine ait YENİMEK Beştepe Kültür ve Sanat Merkezi'nde kurs yöneticileriyle görüşülmüş, 3 öğretmen ve 33 öğrenci ile anket ve mülakat yapılmıştır. Ayrıca anketlerle eğitmenlerin ve öğrencilerin demografik özellikleri tespit edilmiştir. Resim dersinde uygulanan müfredat incelenmiş, ders işleyiş süreci gözlemlenmiş, eğitmen yeterlikleri incelenmiş, kursiyerlerin kursa geliş amaçları ve beklentileri araştırılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda yetişkin eğitiminin önemi bir kez daha anlaşılmış, müfredatın tekrar gözden geçirilmesi gerektiği ve eğitmenlerin alanlarında uzman olmalarının yanı sıra yetişkin eğitimi konusunda da eğitim almış olmaları gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims to evaluate painting classes for adults provided by three municipalities in Ankara. Qualitative research method has been the basis and quantitative research method has been supportive in the methodology of the research. In the scope of this study, Çankaya Municipality's Çankaya Evleri Çayyolu Merkezi, Yenimahalle Municipality's YENİMEK Beştepe Kültür ve Sanat Merkezi and Gölbaşı Municipality's Gençlik ve Sanat Merkezi'nde have been analyzed. Three course managers, three course teachers and 33 students have been surveyed and interviewed. Besides, students' and teachers' demographic characteristics have been identified. Syllabus of the painting courses have been examined, running of the course has been observed, teachers' sufficiency has been examined, students' objects for attending courses and expectations have been identified. As the result of the research, the importance of adult education has been highlighted. The need for update of the syllabus has raised. As last but not the least, teachers need to be trained for adult education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleYetişkin sanat eğitiminde resim kurslarının incelenmesi
dc.title.alternativeEvaluation of painting courses for adult art education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmAdult education
dc.identifier.yokid10150284
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461494
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess