Çoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretiminin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, biyoloji konularında çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelendiği deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçların meta analiz yöntemiyle sentezlenmesi ve çalışmalardaki değişik kriterlerin etkisinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada çoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarını ele alan 14 çalışmanın etki büyüklüğü analiz edilmiştir. Çoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretimine ait etki büyüklüğü 1.308 olarak hesaplanmıştır. Bulunan bu değer Cohen'in sınıflamasına göre oldukça yüksek bir etki büyüklüğüdür. Çoklu Zekâ ile biyoloji öğretiminin, klasik öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Çalışmalarda kullanılan çeşitli kriterlerin etki büyüklüklerine de bakılmıştır. Bu kriterler yayın türü, uygulama süresi, örneklem büyüklüğü, illerin gelişmişlik düzeyleri olarak belirlenmiş, her bir kriter tek tek kendi aralarında gruplara ayrılmış ve etki büyüklükleri analiz edilmiştir. Yayın türünde yüksek lisans tezlerinin yüksek düzeyde etki büyüklüğüne sahip olduğu, örneklem büyüklüğünde orta düzeyde örneklem büyüklüğü, uygulama süresinde 5-8 hafta, illerin gelişmişlik düzeylerine göre genel endeks baz alındığında iki gruptan birinci grup, gelir ve servet durumuna bakıldığında birinci, alt yapı hizmetlerine erişime bakıldığında ise ikinci grupta yer alan illerin yüksek düzeyde etki büyüklüğüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Biyoloji Eğitimi, Akademik Başarı, Meta Analiz The purpose of this research is to synthesize the results obtained from experimental studies on the academic achievement of students based on the multiple intelligence theory in biology by meta analysis method and to reveal the effect of different characteristics in the studies. This study followed up a Meta analysis research approach. In this study, the magnitude of the impact of 14 studies on the academic achievement of students of biology education based on multiple intelligence theory was analyzed. The effect size of biology teaching based on multiple intelligence theory was calculated as 1.308. This value is quite high compared by Cohen's scale. It has been found that Biology teaching with Multiple Intelligence is more effective than classical learning method. The effect sizes of the various characteristics of the studies are also examined. These characteristics were determined as publication type, application period, sample size, development levels of illiterates, each characteristic is separated among the individual groups and the effect sizes are analyzed. As a result of the analyzes, The type of publication is that the graduate thesis has a high impact size, simple size medium, 5-8 weeks on application, According to the level of development of the illiterates, when the general index, which is one of the subcategories, is taken as the base, the first group, Income and wealth, the first group, If access to infrastructure services is viewed second group of province it has been found that the effect size is high.Keywords: Multiple Intelligence Theory, Biology Teaching, Meta Analysis, Academic Achievement
Collections