Show simple item record

dc.contributor.advisorKatırcıoğlu, Hikmet
dc.contributor.authorÇetinkil, Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T07:51:51Z
dc.date.available2020-12-29T07:51:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350468
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, biyoloji konularında çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelendiği deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçların meta analiz yöntemiyle sentezlenmesi ve çalışmalardaki değişik kriterlerin etkisinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada çoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarını ele alan 14 çalışmanın etki büyüklüğü analiz edilmiştir. Çoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretimine ait etki büyüklüğü 1.308 olarak hesaplanmıştır. Bulunan bu değer Cohen'in sınıflamasına göre oldukça yüksek bir etki büyüklüğüdür. Çoklu Zekâ ile biyoloji öğretiminin, klasik öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Çalışmalarda kullanılan çeşitli kriterlerin etki büyüklüklerine de bakılmıştır. Bu kriterler yayın türü, uygulama süresi, örneklem büyüklüğü, illerin gelişmişlik düzeyleri olarak belirlenmiş, her bir kriter tek tek kendi aralarında gruplara ayrılmış ve etki büyüklükleri analiz edilmiştir. Yayın türünde yüksek lisans tezlerinin yüksek düzeyde etki büyüklüğüne sahip olduğu, örneklem büyüklüğünde orta düzeyde örneklem büyüklüğü, uygulama süresinde 5-8 hafta, illerin gelişmişlik düzeylerine göre genel endeks baz alındığında iki gruptan birinci grup, gelir ve servet durumuna bakıldığında birinci, alt yapı hizmetlerine erişime bakıldığında ise ikinci grupta yer alan illerin yüksek düzeyde etki büyüklüğüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Biyoloji Eğitimi, Akademik Başarı, Meta Analiz
dc.description.abstractThe purpose of this research is to synthesize the results obtained from experimental studies on the academic achievement of students based on the multiple intelligence theory in biology by meta analysis method and to reveal the effect of different characteristics in the studies. This study followed up a Meta analysis research approach. In this study, the magnitude of the impact of 14 studies on the academic achievement of students of biology education based on multiple intelligence theory was analyzed. The effect size of biology teaching based on multiple intelligence theory was calculated as 1.308. This value is quite high compared by Cohen's scale. It has been found that Biology teaching with Multiple Intelligence is more effective than classical learning method. The effect sizes of the various characteristics of the studies are also examined. These characteristics were determined as publication type, application period, sample size, development levels of illiterates, each characteristic is separated among the individual groups and the effect sizes are analyzed. As a result of the analyzes, The type of publication is that the graduate thesis has a high impact size, simple size medium, 5-8 weeks on application, According to the level of development of the illiterates, when the general index, which is one of the subcategories, is taken as the base, the first group, Income and wealth, the first group, If access to infrastructure services is viewed second group of province it has been found that the effect size is high.Keywords: Multiple Intelligence Theory, Biology Teaching, Meta Analysis, Academic Achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇoklu zekâ kuramına dayalı biyoloji öğretiminin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
dc.title.alternativeThe impact of biology teaching based upon multiple intelligence theory on academic achievement: A meta analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmBiology education
dc.identifier.yokid10155987
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461456
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess