Rönesans ve yirminci yüzyıl ütopyalarında eğitim ve ahlak ilişkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Rönesans ve yirminci yüzyıl ütopya-distopya eserlerinde `eğitim` ve `ahlak` kavramlarını incelemek ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümü konuya giriş niteliğindedir. Giriş bölümünde çalışmanın sayıtlıları, sınırlılıkları, konuya ilişkin diğer çalışmalar ve problem durumu hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde çalışmanın yöntemi belirtilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın temel alanı olan ütopyaların tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde çalışma kapsamındaki iki ütopya ve iki distopya eseri olmak üzere dört eserin yazarlarının hayatı ve konusu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında ele alınan bu dört eser: Utopia, Güneş Ülkesi, Biz ve 1984'tür. Beşinci bölümde çalışmanın temel kavramlarından olan `eğitim` kavramının dört temel eser içerisindeki yansımaları araştırılmıştır. Altıncı bölümde ise çalışmanın temel kavramlarından ikincisi olan `ahlak` kavramı araştırılmıştır. Yedinci bölümde eserlerin `ahlak` kavramı ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Son bölümde ise çalışmanın sonucu yazılmıştır. The main aim of this study is to examine the concepts of `education` and `morals` in the works of Renaissance and utopia-dystopia in the twentieth century and to reveal the relations between these concepts. The study consists of eight chapters. The first part of the study is an introduction to the subject. Information about the assumptions, limitations, other studies on the subject and the problem status have been given in the introduction chapter. The method of study is indicated in the second chapter. Knowledge about the historical development of utopias is given in the third chapter. The life and subject of the authors of the four works, two of them utopia and two dystopia works were investigated. In the fourth chapter. The four studies covered in the study are Utopia, The City of Sun. The We and 1984. The reflections of the concept of `education` in which is one of the basic concepts of the study, in four main works have been investigated in the fifth chapter. The concept of `morals` which is the second of the basic concepts of the study has been investigated in the sixth chapter. The relation of the works with the concept of `morals` was investigated in the seventh chapter. The result of the study has been written in the last chapter.
Collections