Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç Aydın, Ayten
dc.contributor.authorCandemir, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:46:56Z
dc.date.available2020-12-29T07:46:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349455
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Rönesans ve yirminci yüzyıl ütopya-distopya eserlerinde `eğitim` ve `ahlak` kavramlarını incelemek ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümü konuya giriş niteliğindedir. Giriş bölümünde çalışmanın sayıtlıları, sınırlılıkları, konuya ilişkin diğer çalışmalar ve problem durumu hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde çalışmanın yöntemi belirtilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın temel alanı olan ütopyaların tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde çalışma kapsamındaki iki ütopya ve iki distopya eseri olmak üzere dört eserin yazarlarının hayatı ve konusu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında ele alınan bu dört eser: Utopia, Güneş Ülkesi, Biz ve 1984'tür. Beşinci bölümde çalışmanın temel kavramlarından olan `eğitim` kavramının dört temel eser içerisindeki yansımaları araştırılmıştır. Altıncı bölümde ise çalışmanın temel kavramlarından ikincisi olan `ahlak` kavramı araştırılmıştır. Yedinci bölümde eserlerin `ahlak` kavramı ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Son bölümde ise çalışmanın sonucu yazılmıştır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to examine the concepts of `education` and `morals` in the works of Renaissance and utopia-dystopia in the twentieth century and to reveal the relations between these concepts. The study consists of eight chapters. The first part of the study is an introduction to the subject. Information about the assumptions, limitations, other studies on the subject and the problem status have been given in the introduction chapter. The method of study is indicated in the second chapter. Knowledge about the historical development of utopias is given in the third chapter. The life and subject of the authors of the four works, two of them utopia and two dystopia works were investigated. In the fourth chapter. The four studies covered in the study are Utopia, The City of Sun. The We and 1984. The reflections of the concept of `education` in which is one of the basic concepts of the study, in four main works have been investigated in the fifth chapter. The concept of `morals` which is the second of the basic concepts of the study has been investigated in the sixth chapter. The relation of the works with the concept of `morals` was investigated in the seventh chapter. The result of the study has been written in the last chapter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleRönesans ve yirminci yüzyıl ütopyalarında eğitim ve ahlak ilişkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of relationship between education and morals in utopias in the twentieth century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-29
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRenaissance Period
dc.subject.ytm21. century
dc.subject.ytmUtopia
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMorality
dc.identifier.yokid10229233
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542403
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess