3-14 yaş grubu çocuğunun çalgı eğitiminde ailenin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, çocuklarını bireysel çalgı derslerine yönlendiren ailelerin, çocuklarını bireysel çalgı derslerine yönlendirme sebepleri ve çocukların çalışmalarını teşvik eden, destekleyici unsurları ele alarak, ailelerin görüşleri aracılığıyla çocukların bireysel çalgı derslerine yönelik tutumları ve bu unsurların arasındaki bağı tespit etmektir. Çocukların çalgı dersleri süresince çocukların ve ailelerin tutumuna yönelik olarak eksikleri belirlemek amacıyla, ölçme aracı geliştirmeye yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017 yılında, kurslar veya özel dersler aracılığıyla çalgı eğitimi alan 200 çocuğun ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Betimsel boyutta anket uygulaması yapılmıştır. Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) değerleri kullanılmıştır. Sonuçların birbiriyle ilişkisini ölçmek amacıyla çapraz tablo üzerinden ki-kare testi yapılmıştır. Bu sonuçlara göre ailelerin çoğunluğu çalgı eğitiminin çocuk gelişimine etkileri sebebiyle, çocuklarını çalgı eğitimine yönlendirmektedirler. Ayrıca çocuklara belli koşullar sağlayan, müziksel etkinliklerde bulunun ve çocuğun müzik etkinliklerindeki aktif/pasif katılımına önem veren ailelerin, çocuğun çalgı derslerine karşı tutumunu etkilediği, ailenin tutumunun, çocuğun çalgı eğitiminde etkisi olduğu belirlenmiştir. The purpose of the research is to determine the relation between the attitudes of children directed to individual musical instrument classes who get support by their parents. It also examines the reason of motivation for the parents who support their children by considering the supportive components and the link between those.This study aims to develop a measurement tool in order to determine the deficiencies in the attitudes of the children and their family, during musical instrument lessons of the children. The study group of the research consisted the parents of 200 children who received instrument training through private teaching institution or private lessons in 2017. Descriptive analysis method was used in the research and the survey. Frequency (f) and percentage (%) values were used to analyze the data obtained from the survey. Qui-square test was used to measure the relationship between the results. According to these results, the majority of families lead their children to instrument education due to their effects on child development. In addition, it was determined that families who provide certain conditions for their children, and give importance to active / passive participation of the child in music activities, affect the attitude of the child towards the lessons of the musical instrument. As a result, the attitude of the family directly affects the children attitude on the education of the musical instrument.
Collections