EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 1042
-
Shall we teach vocabulary in lexical sets, thematically related sets or unrelated sets?
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngiliz dili eğitiminde sözcük öğretimi önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada üç çeşit sözcük grubu oluşturulmuş ve hangisinin daha çok algısal kelime kazancına yol açtığı araştırılmıştır. Bu kelime grupları anlamsal ... -
Kommunikation in der hochschule: Eine empirische analyse der reformulierenden handlungen im unterrichtsdiskurs -aus der sicht der funktionalen pragmatik-
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil öğretiminde, ister anadil ister yabancı dil öğretimi olsun, hem öğretici hem de öğrenci ders içi iletişimde belli dilsel davranışlardan yararlanır. Bu araştırma, ilgisini sınıf içi öğrenci-öğretici arasındaki dilsel ... -
Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgisayarın her alanda yaygınlaştığı bir dönemde geleceğin bilgi toplumunu oluşturacak ilköğretim öğrencilerinin iyi bir bilgisayar okuryazarı olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ilköğretim okullarında ... -
İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik yetenek testi`nin kapsam geçerliği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematik Yetenek Testi (MYT), matematikte üstün yetenekli ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencileri tanılamak amacıyla geliştirilmekte olan bir testtir. Testin geliştirilme sürecinde madde özellikleri, güvenirlik ve ölçüt ... -
Use of connectives in written discourse: A study at an ELT department in Turkey
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı Türkiye'deki bir İngilizce Öğretmenliği programında okuyan öğrencilerin önceden planlanmamış yazılı anlatımda bağlaçları nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Çalışmanın araştırma soruları şunlardır: 1. ... -
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ... -
Eğitsel bilgisayar oyunlarının eğlendirici ve motive edici özelliklerinin akademik başarıya ve motivasyona etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada eğitsel bilgisayar oyunlarının barındırması gereken eğlendirici ve motive edici özelliklerin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma temel olarak dört aşamadan oluşmaktadır.1-Eğitsel bilgisayar ... -
Normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireyleri sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Araştırma, Eskişehir ilindeki iki ilköğretim ... -
Zihin engelliler öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve stres düzeyleri arasındaki ilişki
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırmada, zihin engelliler öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ile stres düzeyleri vebunlar arasındaki iliski incelenmistir. Arastırmada ayrıca zihin engelliler öğretmenlerininöz yeterlik algılarını ve stres düzeylerini ... -
Teacher efficacy beliefs of Turkish EFL teachers: A study with Turkish EFL teachers working at state primary schools
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türkiye'deki devlet ilköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin yeterlik algılarının düzeyini ölçmeyi ve Tschannen and Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) tarafından tanımlanan yeterlik ... -
Anlamlı gruplandırma stratejisinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisinin, ikinci dil olarak Fransızca okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir.Araştırma, 2008-2009 öğretim yılı, bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi, Eğitim ... -
Anadolu Üniversitesi Eskişehir Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar özyeterlik algı ve bilgisayar kaygı düzeylerinin incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireylerin, bilişim teknolojileri ile saniyeler içinde ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşabilmelerini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olabilmeleri için bilgisayar okuryazarı olmaları önkoşuldur. Bu durumda öğrencilere bilgisayar ... -
Engelliler Entegre Yüksekoulu`ndaki bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonu sürecinin incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Engelliler Entegre Yüksekokulu'nda, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonunda öğretme-öğrenme süreci açısından BİT'lerin kullanımının nasıl gerçekleştirildiğinin paydaşlar açısından ... -
Rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikoljik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili rolleri ve sorumluluklarına ilişkin öz yeterlik algılarını incelemektir. Bu temel amaca yönelik olarak bu ... -
Müze bilinci öğrenme alanı etkinlilerinin gerçekleşebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çağdaş eğitim anlayışında, öğrenci yaşantıları merkeze alınarak ve öğrenciye zengin yaşantı imkânları sunularak, duygusal, bilişsel, kültürel ve toplumsal yönlerden yeterince donanımlı bireylerin yetişmesi hedeflenmektedir. ... -
Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişimi ve Bauhaus ekolünün Türk Sanat eğitimine yansımaları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, insanlık tarihinin her döneminde çeşitli yaklaşımlarla genel eğitim sürecindeki yerini almıştır ve insanlık tarihinin her evresinde de yerini almaya devam edecektir. Bu bağlamda sanat, bünyesinde yeni ... -
İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanma sürecinde göstermiş oldukları teknoloji liderliği davranışlarını ve bu süreçte ... -
The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sözcük öğrenimi dil öğreniminin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle yabancı dil sınıflarında sözcük öğretimi için yoğun zaman ayrılmakta ve öğrencilerin aktif ve pasif sözcük hazinelerinin geliştirilmesi için çalışılmaktadır. ... -
Exploring EFL students` causal attributions of perceived success and failure in language learning process
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık sınıfı öğrencilerinin (başlangıç ve düşük orta kur) İngilizce öğrenme sürecindeki başarı ve başarısızlık algılarını ve bu algılara yaptıkları ... -
İlköğretimde estetik alanın uygulama sürecinde yer alan renk öğretim yöntemleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geçmişte günümüze görmek, algı ile birlikte insanın doğayı ve çevresini tanımasındaki en temel faktörlerden biridir. Çevreyi algılamak ve yorumlamanın sonucunda; insanda ortaya çıkan yaratıcı güç, yaratma cesaretini ve ...