İlköğretimde estetik alanın uygulama sürecinde yer alan renk öğretim yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişte günümüze görmek, algı ile birlikte insanın doğayı ve çevresini tanımasındaki en temel faktörlerden biridir. Çevreyi algılamak ve yorumlamanın sonucunda; insanda ortaya çıkan yaratıcı güç, yaratma cesaretini ve yaratılan nesneleri var eder. Sanatın oluşum sürecinin temelini oluşturan görme; sanat kavramına çeşitlilikler katar. Bu noktada renk; sanat kavramlarının kullanılmasında ve estetik oluşumda büyük bir paya sahiptir. İlköğretim sanat eğitiminde ise; renk temel faktörlerden biridir. İki boyutlu çalışmalarla başlatılan eğitim sürecinde, çocuğun estetik algı kazanması için aşama aşama ilerlenir.Bu araştırma, İlköğretimde estetik alanın uygulama sürecinde yer alan renk öğretim yöntemlerini kapsamaktadır. Çocuğun gelişim süreçleri temel alınarak; sanat eğitiminin amaçları paralelinde, görsel sanatlar eğitimindeki çalışmalarda rengi kullanmanın; çocuğa nasıl öğretildiği ve çocuktaki estetik algı gelişimi; tarama ve karşılaştırma yöntemleri ile ele alınmıştır.Araştırma sonucunda da; birçok kaynakta yer alan renk ve öğretim yöntemlerinin; tek bir kaynakta ve sıralı şekilde yer almasıyla ulaşım kolaylığı sağlanıp, renk ile ilgili kuramsal bilginin yanı sıra, renk öğretim süreci başında ve sonunda öğrencilere yaptırılan uygulamaların karşılaştırılmasıyla; rengin estetik algı kazandırılma sürecindeki önemi açıkça ortaya konmuştur. Ayrıca estetik algının geliştirilmesine yönelik yapılan renk kullanım yöntemleri ise, ilköğretimde yer alan yöntemlere artı bir kapı aralamaktadır. The most basic factor of recognising nature and environment is viewing the present in the past together with perception. As a result of perseiving and commenting the environment, creative power which human beings have , makes the creation power and created objects exist. Seeing, the basis of art, contributes the art?s variety. from this point of view, the colour has a big importance for art concept and aesthetics formation. However the colour is one of the main factors in primary art education. During the education process with two dimensional exercises, this process is proceed step by step for children to achieve an aesrhetics perception.This search involves colour teaching methods that used in aesthetics practice process at primary education. Considering the child?s growing states according to art education purposes, , how using the colours in visual arts taught to child and aesthetics perception development of the child are discussed by scanning and comparisan method.in conclusion of this search, the colour and teaching methods on many sources, gathered in one source for easy access together with theoric information about colours and the importance of colours for aesthetic perception has been shown during the colour teaching process by comparing the practices done by students at the beginning and the end of colour teaching process. Colour using methods for aesthetics perception development could be another method option for existing primary education methods.
Collections