Exploring EFL students` causal attributions of perceived success and failure in language learning process
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık sınıfı öğrencilerinin (başlangıç ve düşük orta kur) İngilizce öğrenme sürecindeki başarı ve başarısızlık algılarını ve bu algılara yaptıkları nedensel yüklemeleri incelemektir. Bu yüklemeler denetim odağı, değişmezlik ve kontrol odağı boyutları açısından incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Ayrıca, bu çalışma öğrencileri olumlu / olumsuz davranışlara yönlendiren sağlıklı / sağlıksız yüklem tarzlarını belirlemeyi hedeflemektedir. Çalışmanın örneklemini 158 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar çalışma için hazırlanmış sormacaya cevap vermişlerdir. Sormacada 6 soru bulunmaktadır. İlk 3 soru İngilizce altyapıyı ve İngilizce öğrenme süreci ile ilgili başarı başarısızlık algısını tespit etmeyi hedeflemektedir. Diğer 3 sorunun amacı ise başarı / başarısızlık algılarına atfedilen nedensel yüklemeleri ve öğrencilerin nedensel yüklem boyutu tarzlarını tespit etmektir. Ayrıca katılımcılardan başarı olgusunu kendilerince tanımlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler birbirinden bağımsız olarak 2 araştırmacı tarafından sürekli karşılaştırma yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Öğrenciler yaptikları yüklemelere göre başarı odaklı ve başarısızlık odaklı olarak iki gruba ayırılmıştır. Her bir yükleme betimsel olarak etiketlendirilmiş ve yüzde istatistikleri hesaplanmıştır. Başarı ve başarısızlık algısına ilişkin nedensel yüklem boyutu tespiti için katılımcıların yüklemelerine verdikleri yüklem boyutunu tespit etmeyi hedefleyen evet / hayır cevaplarının sayısı ve yüzde istatistikleri hesaplanmıştır. Ki-Kare hesaplamasıyla başarı ve başarısızlık durumları arasındaki olası nedensel yükleme boyutu farklılıklarını tespit etmek hedeflenmiştir. Bulgulara göre kendini başarısız olarak algılayan öğrenci sayısı başarılı olarak algılayanlarınkine göre biraz daha fazladır. Katılımcılar başarı durumuna kıyasla başarısızlık durumu için daha fazla nedensel yükleme yapmışlardır. Kendisini başarılı bulan öğrencilerin başarısız bulanlara oranla önemli derecede daha fazla içsel ve kontrol edilebilir, nispeten daha fazla değişmez yükleme tarzları olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgu yükleme kuramı yazını ile paraleldir. Son olarak, tekrar öğrencilerin yüklem boyutlarının kendini başarısız bulan öğrencilerin yüklem boyutları ile benzer özellikler gösterdiği bulunmuştur. Başarı ve başarısızlık durumları için sıklıkla belirtilen nedensel yüklemeler ve yüklem boyutları Weiner'ın başarma güdüsü yükleme modeli çerçevesinde tartışılmış ve olası sınıf içi uygulamaları önerilmiştir. The main purpose of this study was to analyze Anadolu University Preparatory School students? (elementary and Lower-Intermediate levels) causal attributions about their perceived success and failure in English language learning process. Their attributions were analyzed and compared in terms of perceived locus of causality, stability and controllability. Also, the study intended to find out whether causal dimensionality of the students was healthy / unhealthy for forming adaptive / maladaptive future behaviors. The sample consisted of 158 students. The participants responded to a self-administered questionnaire. The questionnaire was composed of 6 questions. First three questions concerned their English background and perceived success or failure in language learning process. The other questions concerned the perceived causes of their outcomes, perceived underlying dimensions of their attributions and definition of the notion of success. Content analysis of the data was carried out independently by the researcher and one member of School of Foreign Languages at Anadolu University using Constant Comparison Method. The students were grouped according to their responses as success-oriented and failure-oriented. Each attribution was labeled and frequency percentages were calculated. For causal dimensionality of perceived success and failure situations, the number of the marks for yes/no questions that aimed to explore locus of causality, stability and controllability were calculated and frequency percentages were found. In order to explore possible differences between success-oriented and failure-oriented group?s causal dimensionality profiles, chi-square analysis was done. The results indicated that the number of the students who perceive themselves as unsuccessful was slightly more than those who perceive themselves successful. Participants reported more causal attributions for failure than they did for success. Success-oriented students demonstrated significantly more internal, controllable, and relatively more stable attributional styles than failure-oriented students, a finding supported by literature on attribution theory. Finally, repeat students? causal dimensionality of failure showed similar characteristics with that of failure-oriented group. The most frequently reported causes of success and failure, and causal dimensionality styles were discussed in the context of Weiner?s attributional model of achievement motivation and possible classroom implications were suggested.
Collections