Use of connectives in written discourse: A study at an ELT department in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı Türkiye'deki bir İngilizce Öğretmenliği programında okuyan öğrencilerin önceden planlanmamış yazılı anlatımda bağlaçları nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Çalışmanın araştırma soruları şunlardır: 1. İngilizce öğretmenliği programında okuyan Türk öğrenciler hangi bağlaçları kullanmaktadırlar? 2. Bu bağlaçları hangi bağdaşıklık ilişkilerini göstermek için kullanmaktadırlar? 3. Bu bağlaçları ne kadar uygun kullanmaktadırlar? 4. Bu bağlaçları ne kadar doğru kullanmaktadırlar? Çalışmanın katılımcıları Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği lisans programındaki Akademik Yazma ve Rapor yazımı dersini alan 137 birinci sınıf öğrencisidir. Bazı öğrencileri demografik ankete verdikleri cevaplara göre eledikten sonra geri kalan 132 öğrencinin verileri çalışmada kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2007-2008 akademik yılının Bahar döneminde toplanmıştır. Deneklerden giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan en az 3 paragraflık sav içeren (argumentative) kompozisyon yazmaları istenmiştir. Denekler tarafından kullanılan bağlaçlar her soru için araştırmacı ve ikinci bir kodlayıcı tarafından kodlanmıştır. İstatistiksel analiz için GoldVarb X istatistik programı kullanılmıştır. Çalışma öğrencilerin kompozisyonlarında kullandıkları bağlaçların çeşit olarak az olduğunu göstermiştir. Türkçeden İngilizceye transfer yapılmasından ya da bağlaçların gösterdiği ilişkinin bilişsel ve söz dizimsel kompleksliğinden kaynaklanabilen dilbilgisi ve noktalama sorunları bulunmuştur. Bağlaçların gereğinden az ya da fazla kullanımına sık rastlanılmamıştır, ancak yanlış kullanımlar bulunmuştur. Öğrenciler bağlaçların ana anlamını daha sık kullanmakta ve bağlaçların nasıl birbirlerinin yerine kullanılabileceğini bilmemektedirler. Öğrencilerin bağlaç çeşitleri arasındaki ayırımın farkında olmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrenciler birden fazla kelimeden oluşan bağlaçları daha az kullanmaktadırlar. Bazı cümlelerde öğrencilerin bağlaçları hangi bağdaşıklık ilişkisi için kullandıkları anlaşılamamıştır. Bu durum öğrencilerin diğer bağdaşıklık araçlarını uygun ve doğru kullanamadıklarının ve bu yüzden uygun bağlacı kullandıklarını düşünseler bile anlaşılabilir ve bağdaşık metin oluşturamadıklarının bir göstergesi olabilir.Anahtar kelimeler: bağlaçlar, bağdaşıklık, bağdaşıklık ilişkileri This dissertation aims to investigate the use of connectives in unplanned argumentative written discourse by Turkish ELT department students. The research questions of the study are: 1.Which discourse connectives do Turkish ELT department students use? 2. For what coherence relations do Turkish ELT department students use those connectives? 3. How appropriately do they use those connectives? 4. How correctly do they use those connectives? The participants of the study are 137 first year students taking Academic Writing and Report Writing course in the ELT B.A. program at Anadolu University, Education Faculty in Turkey. After excluding some students depending on their answers to the demographic questionnaire, the remaining 132 students have been chosen as the main participants of the research. The data for the study was collected in the spring semester of the 2007-2008 academic year. The participants were asked to write a well-developed argumentative essay. The connectives used by the participants were coded for each question both by the researcher and a native speaker as a second rater. Goldvarb X statistics program was used by the researcher for the statistical analysis. The study reveals that learners do not use a large variety of connectives in their essays. There are still some grammatical and punctuation errors, which may stem from L1 transfer or from the cognitive and syntactic complexity of the relation that the connective indicates. Misuses of some connectives were found whereas underuse and overuse of connectives are not so frequent. Learners use the unmarked meanings of the connectives more than their marked meanings, and they do not know how to substitute connectives. Learners are not aware of coordinate, subordinate and adverbial connective distinction, and they do not tend to use multiword connectives. For what relation they used the connectives was not understood in some cases. This may signal that learners may not be able to use other cohesive devices appropriately and correctly, and hence they cannot produce comprehensible and coherent texts even if they may think that they choose the appropriate connective.Key words: connectives, coherence, coherence relations
Collections