Developing environmental education program for primary school students and assessing its effects on prospective science teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yakın zamanda, İlkögretim Fen ve Teknoloji müfredatı yeniden gözdengeçirilmis; bilimsel ve teknolojik gelismelere ve olusan çevre sorunlara göre içerigidegistirilmistir. Bu baglamda, müfredatın yeni talepleri dogrultusunda aday ögretmenleriyetistirmek uygun olacaktır. Bu çalısma bir çevre egitimi programı gelistirmeyi veprogramın aday fen ögretmenleri üzerindeki etkilerini degerlendirmeyi amaçlamaktadır.Örneklem, Bogaziçi Üniversitesi İlkögretim Fen ve Matematik ÖgretmenligiProgramı'nda okuyan 55 üçüncü ve dördüncü sınıf ögrencisinden olusmaktadır.Çalısmanın basında ve sonunda, deneklerin çevresel tutumları ve bilgileri ölçülmüstür.Deneysel bölüm ise aday fen ögretmenlerin için açılmıs bir egitim dersindegerçeklesmistir.Programın uygulanmasından sonra, aday ögretmenlerin çevresel tutumları vebilgilerinde istatiksel olarak önemli farklar elde edilmistir. Özetle, programın bu örneklemiçin çalıstıgı söylenebilir. In Turkey, the Primary School Science and Technology Curriculum has been revisedrecently, and the content has been changed according to scientific and technologicaladvances and emerging environmental problems. In this regard, training prospectiveteachers according to one of the new demands of the curriculum would be appropriate.Hence, this study aimed to develop an environmental education program and assess itseffects on prospective science teachers.The sample included 55 junior and senior pre-service teachers, who were attendingPrimary Science and Mathematics Education Program in Bogazici University. At thebeginning and the end of the study, environmental attitudes and environmental knowledgeof the subjects were measured. The experimental part was carried out during an educationcourse for pre-service science teachers.After the application of the program, statistically significant differences wereconcluded in environmental attitudes and environmental knowledge of pre-serviceteachers. To sum up, it could be stated that the program seemed to be working for thissample.
Collections