Show simple item record

dc.contributor.advisorFurman, Andrzej
dc.contributor.authorDoğança, Zerrin
dc.date.accessioned2020-12-23T10:50:44Z
dc.date.available2020-12-23T10:50:44Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/327794
dc.description.abstractTürkiye'de yakın zamanda, İlkögretim Fen ve Teknoloji müfredatı yeniden gözdengeçirilmis; bilimsel ve teknolojik gelismelere ve olusan çevre sorunlara göre içerigidegistirilmistir. Bu baglamda, müfredatın yeni talepleri dogrultusunda aday ögretmenleriyetistirmek uygun olacaktır. Bu çalısma bir çevre egitimi programı gelistirmeyi veprogramın aday fen ögretmenleri üzerindeki etkilerini degerlendirmeyi amaçlamaktadır.Örneklem, Bogaziçi Üniversitesi İlkögretim Fen ve Matematik ÖgretmenligiProgramı'nda okuyan 55 üçüncü ve dördüncü sınıf ögrencisinden olusmaktadır.Çalısmanın basında ve sonunda, deneklerin çevresel tutumları ve bilgileri ölçülmüstür.Deneysel bölüm ise aday fen ögretmenlerin için açılmıs bir egitim dersindegerçeklesmistir.Programın uygulanmasından sonra, aday ögretmenlerin çevresel tutumları vebilgilerinde istatiksel olarak önemli farklar elde edilmistir. Özetle, programın bu örneklemiçin çalıstıgı söylenebilir.
dc.description.abstractIn Turkey, the Primary School Science and Technology Curriculum has been revisedrecently, and the content has been changed according to scientific and technologicaladvances and emerging environmental problems. In this regard, training prospectiveteachers according to one of the new demands of the curriculum would be appropriate.Hence, this study aimed to develop an environmental education program and assess itseffects on prospective science teachers.The sample included 55 junior and senior pre-service teachers, who were attendingPrimary Science and Mathematics Education Program in Bogazici University. At thebeginning and the end of the study, environmental attitudes and environmental knowledgeof the subjects were measured. The experimental part was carried out during an educationcourse for pre-service science teachers.After the application of the program, statistically significant differences wereconcluded in environmental attitudes and environmental knowledge of pre-serviceteachers. To sum up, it could be stated that the program seemed to be working for thissample.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping environmental education program for primary school students and assessing its effects on prospective science teachers
dc.title.alternativeİlköğretim öğrencileri için çevre eğitimi programı geliştirme ve programın aday fen öğretmenleri üzerindeki etkilerini değerlendirme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇevre Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid9017042
dc.publisher.instituteÇevre Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid179088
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess