Now showing items 441-460 of 3442

    • Byzantine churches in Istanbul converted into mosques 

      Kirimtayif, Süleyman (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Fethin ardından bası Bizans kiliseleri camiye dönüştürülmüştür. Bunlardan, en büyük olanı, yani Ayasofya, geleneğe göre ulucami haline getirilirken, birkaçı da eğitim merkezlerinin camileri olarak kullanılmaya ...
    • The Validity and reliability study of Turkish form of parental acceptance rejection questionnaire 

      Erdem, Tansel (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı çocuğun annesiyle olan ilişkisini nasıl algıladığını, ölçen Aile Kabul ve Reddetme Ölçeği Türkçe formunun yapı geçerliğini destekleyen veriler sağlamaktır. Bu ölçeğin aslı Rohner, Saavedra ve Granum ...
    • Needs assessment for parent education 

      Bergman, Fulya (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmanın amacı, okulöncesi yaslarında c 3 - 6 yas 3 çocukları olan anne-kaBalara yönelik Mr eğitim programının geliştirilmesi için ilk verileri elde etmektir. çalışmada araştırmaya katılanların Ca} çocuk yetiştirme ...
    • Gender differences in work related values of middle and upper class freshman college students in Turkey 

      Balkir, Bengü (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABSTRACT This study is a part of a cross-national research conducted by Dr. Richard Lynn (1990), whose principal objective was to find questionnaire measures for the personality and motivational traits which theoreticians ...
    • Social pychological dimensions of TV commercials: a content analysis and subjects evaluation of machiavellian, conservative, and authoritarian messages found in television commercials 

      Odelli, Nuşin B. (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      .. a -XXX- ABSTRACT The purpose of this study was to observe through content analysis whether machiavellian, authoritarian, and conservative messages existed in Turkish television commercials, and how these commercials ...
    • Effect of occupational level and gender differences on job satisfaction 

      Severge, Ayşe Gül (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABSTRACT The present study was conducted to investigate the differences in job satisfaction between managers and non-managers and between males and females in Turkey. The short form Minnesota Satisfaction Questionnaire was ...
    • Information need assessment for exporters 

      Evirgen, T.Cüneyt (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABSTRACT Importance of getting rel i able, relevant, timely and useful information is in making intelligent marketing decisions and develop ing systematic marketing programs. An efficient Export Marketing Information System ...
    • Application of strategic market portfolio analysis to planning soles of aliminium foil to the USSR market 

      Akyazi, Tanju (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Dünya pazarlarındaki hızlı hareketlenmeler ve gelişmeler, şirketleri pazarlara daha stratejik bir planlama ile yaklaşma zorunluluğu getirmiştir. Bu çalışmanın amacıda bu stratejik planlama düşüncesine analitik bir ...
    • Pre-export motivators and developement processes of firms 

      Özözer, Şehnaz (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      D'ZET Bu çalışmanın ana amacı, çeşitli sektörlerdeki ihracat yapan firmaların, hangi nedenlerle ihracata başladıklarının araştırılmasıdır. Bu tezde, ihracatçı firmaların ihracata başlama nedenleri, firmaların bü ...
    • Marketing of reading: an exploratory study about the reading habits of university students 

      Yildirim, Berrin (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA Bu tezde, üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla, okuma alışkanlığının gelişimini etkileyen ...
    • New applications in consolidation 

      Ahiskalioğlu, Ayşe (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Marketing audit of a consumer goods company 

      Tahincioğlu, Nail (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      vıı ÖZET Bu tez, üretim konusu şekerleme, çiklet ve çikolata olan ve ürettiği ürünlerin satışının tamamını kendi satış örgütü aracılığı ile gerçekleştiren bir şirketin pazarlama faaliyetlerinin pazarlama denetimi kurallarına ...
    • A Model of an early warning system in corporate planning 

      Atakan, Ahmet Alp (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • A Study on `catalog buying behavior` 

      Tümtürk, Şua (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde, son yıllarda önemli bir pazarlama aracı olarak karşımıza çıkan postayla katalogdan alışveriş tekniği için Türkiye'de potansiyel bir pazarın varlığı araştırılmakta, ve bu pazarın kimlere ne şekilde hitap ...
    • A Study on buying behaviour of emplayers for group life and health insurances in Turkey 

      İpek, Deniz (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      - iv - TÜRKİYE'DE GRUP HAYAT VE SAĞLIK SİGORTALARI İÇİN İŞVERENLERİN SATINALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Bu tezde, Türkiye'de işverenlerin grup hayat ve sağlık sigortaları için satmalına davranışları, ...
    • Women`s risk perceptions and risk reduction methods for convenience and durable goods in İstanbul 

      Yilmaz, Hürrem (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      -V- İSTANBUL'DA KADINLARIN DAYANIKLI VE KOLAYDA MALLAR İÇİN ALGILADIKLARI RİSKLER VE RİSK AZALTMA METOTLARI Bu çalışmada dayanıklı ve kolayda tüketim mallarına dair risk ve buna bağlı kayıplar ile risk azaltma metotları ...
    • A Profile of potential mail order customers 

      Dursunoğlu, Nurgan (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ı n ÖZET Posta ile alışveriş sisteminin Amerika ve Avrupa'daki yaygınlığına ve büyük iş hacmine rağmen Türkiye'de birkaç küçük deneemenin dışında henüz bir ilerleme kaydedilmemiş olması gerçeği bu çalışmayı ...
    • A Simulation approach to the inventory problem of a company in the computer hardware market 

      Özkanli, Yavuz (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezde, bilgisayar donanım elemanları satan COMPULOG A.S'nin mevcut olan sipariş politikasına bir alternatif araştırılmıştır. ABC analizi ile stokta bulunan 42 maldan 8'nin firmanın toplam satışlarının ...
    • A Study on the overnight interest rate variation in the Turkish interbank money market 

      Köprülüler, Fehmi Murat (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      T.C.M.B. BANKALARARASI PARA PİYASASI 'NDA GECELİK FAİZ DEĞİŞİMİNİN İNCELENMESİ Bu çalışmanın amacı Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası öncülüğünde ve denetiminde kurulan Bankalararası Para Piyasası ' rıda oluşan ...
    • Use of second homes in domestic and international tourism 

      Yamak(Karakadioğlu), Sibel (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma ikinci konutlara (yazlık konutlar) Türk turizminde alternatif kullanımlar önermekte ve bu amaçla söz konusu konutların durumlarını inceleyip, ev sahiplerinin konutları kiralamak konusundaki deneyim ve ...