Application of strategic market portfolio analysis to planning soles of aliminium foil to the USSR market
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Dünya pazarlarındaki hızlı hareketlenmeler ve gelişmeler, şirketleri pazarlara daha stratejik bir planlama ile yaklaşma zorunluluğu getirmiştir. Bu çalışmanın amacıda bu stratejik planlama düşüncesine analitik bir yaklaşım getirmektir. Bu amaçla Ford Motor şirketinin geliştirmiş olduğu pazar portföyü matrisi esas alınmış ve yine aynı firmanın ülke çekiciliği ve rekabetsel üstünlüğü hesaplarında kullandığı formülasyon adapte edilerek uygulanmıştır. Pazar olarak son samanların en hareketli, güncel, gelişmelere gebe ve aynı zamanda gelecek vaadeden pazar görünümündeki Sovyetler Birliği alınmış, ürün olarak ise uzun yıllardır bu ülkeye ihraç edilmekte olan ve hacmi her geçen sene artan Alüminyum Folyo mamulleri seçilmiştir. Pazar Portföy Matrisini oluşturacak olan değişkenlerin herbir elementini değerlendirirken bilgi toplama zorluğu fazlası ile hissedilmiş, fakat gerek Moskova'da Türk Ticaret Ateşeligi gerekse Ankara SSCB Ticaret Ataşeliğinde yapılan karşılıklı görüşmeler ve elde edilen bilgiler, bu çalışmanın temel taşlarını oluşturmuş ve tahminlerin doğruluk yüzdesini büyük ölçüde arttırmıştır. Sonuç olarak ülke çekiciliği ve rekabetsel üstünlüğü için iki ayrı değer elde edilmiş ve bu değerler pazar portföy matrisinde yerine konularak SSCB'nin bu matristeki konumu tespit edilmiştir.IV Sonuçta, alternatif strateji isleme politikası SSCB pazarı için önerilmiş, pazar payını koruyarak nakit akışını düzeltme veya. gelişmiş ülkelerden teknoloji transferi yada mevcut teknoloji geliştirme yöntemleri ile pazar payını artırma politikası izlenmesi alternatifi tespit edilmiştir. Çalışma sadece SSCB pazarı için yapılmakla birlikte başka ülkelerde matrise ilave edilerek genel alüminyum folyo müşterilerinin matristeki yerleri tespit edilebilir ve her ülke için izlenecek politikalar tanımlanabilir. Ayrıca bir değişken saman içinde değişik sonuçlar verebileceğinden farklı zamanlamalarda yapılacak hesaplamalar pazarın geleceği için yapılacak hesaplamalarda faydalı olacaktır. ABSTRACT Rapid shifts and developments have been forcing the multinational companies to approach the markets with detailed strategic planning. The purpose of this study is to define an analytical approach to the strategic planning. For this purpose, the multinational strategic market porf folio matrix developed by a group of executives from Ford Motor Company has been taken into consideration and country attractiveness and competitive strengths formula which reflects executives subjective estimates of the relative importance of each variable have been adopted for aluminium foil and the USSR market. In order to measure variables on country attractiveness and competitive strengths, the difficulty in obtaining correct and current data became a serious problem. But face to face communication with Trade Representative of Turkey in Moscow and Trade Representative of the USSR in Ankara supported the study. In conclusion, a separate index for country attractiveness and competitive strengths were obtained and the cell of the USSR in market portfolio matrix was found by plotting these two indices into the matrix. Finally, selectivity strategy has been suggested for the USSR market by maintaining the market share to build cash flow or by increasing the market share if technology can be transferred from developed country.
Collections