Women`s risk perceptions and risk reduction methods for convenience and durable goods in İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-V- İSTANBUL'DA KADINLARIN DAYANIKLI VE KOLAYDA MALLAR İÇİN ALGILADIKLARI RİSKLER VE RİSK AZALTMA METOTLARI Bu çalışmada dayanıklı ve kolayda tüketim mallarına dair risk ve buna bağlı kayıplar ile risk azaltma metotları incelenmiştir.Çalışmada üç ayrı ekonomik gelir gurubundan toplam 165 kadın denek olarak kullanılmış ve denekler altı adet kişilik testi ile risk algılama,buna bağlı kayıpları algılama.risk azaltma metotları ve demografik içerikli sorulan cevap- landırmışlardır.Demografik ve kişilik özellikleri ile risk ve buna bağlı kayıpları algılama ve risk azaltma metotları arasındaki ilişkiler SPSS-X (Statistical Package Program for Social Sciences) programıyla analiz edilmiş T-testi,frekans analizi ve korelasyon sonuçları yorum- lanmıştır.Çalışmanın sonuçların kadınların,kolayda mallar için sonuç riskine (consequence risk) kıyasla belirsizlik riskini (uncertainty risk) daha çok algıladığını ve kolayda mallar için algılanan riskin dayanıklı tüketim mal- lanna kıyasla daha fazla olduğunu göstermiştir.Sağlık kaybı dışında kalan üç kayıp tipi (para,zaman ve kişilik kaybı) dayanıklı tüketim mallarında da ha çok görülmektedir.Ayrıca para kaybı,her iki ürün grubu için de en fazla görülen kayıptır.Kolayda mallar için öncelikle tercih edilen risk azaltma metotları büyük marka imajı ve devlet garantisi olmuştur.Dayanıklı tüketim malları için ise parayı geri alma garantisi ve devlet garantisi en çok tercih edilen metotlardır.Eğitim düzeyi yüksek kadınlar tüm ürünler için daha çok risk algılamış ve dayanıklı tüketim mallarınnda,eğitim düzeyi düşük kadınlara kıyasla daha çok sağlık kaybı gördükleri ortaya çıkmıştır Ekonomik seviye ile risk azaltma metotları arasında istatistik açıdan önem taşıyan bir ilişki bulunmuştur.Son olarak risk algılama ile kişilerin psikolo jik özellikleri -olayların açıklığa kavuşturulması ihtiyacı (need for cognitive clarity),belirsizliklere tolerans (intolerance of ambiguty) ve öz güven (self- esteem)- arasında önemli bir ilişki olduğu,yine bu özellikler ve katılık (rigidity)özelliği ile risk azaltma metotları arasında önemli bir ilişki olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.Sonuçlar yorumlanarak pazarlamacılara,üreticilere ve gelecekteki çalışmalara yönelik çıkarımları incelenmiştir. -IV- WOMEN'S RISK PERCEPTIONS AND RISK REDUCTION METHODS FOR CONVENIENCE AND DURABLE GOODS IN ISTANBUL This study investigated the risk perception.perceived types of loss and risk reduction methods related to the convenience and durable goods in Turkey.The study employed a sample of 165 women from three economic levels who have completed six cognitive personality scales and also indicat ed the information about risk perception.perceived type of loss,risk reduc tion methods and demographics.The relationship between demograph- ics,cognitive personality traits and risk perception,perceived type of loss and risk reduction methods were analysed (*).The results of the study showed that women perceived higher uncertainty risk than consequence risk for convenience goods.Women also perceived higher risk for convenience goods than durable goods.Except hazard loss,remaining three types of loss (money,time and ego loss) were perceived higher for durables than for con venience goods.Also,money loss was ranked as first for both convenience and durable goods.The most preferred methods of risk reduction for conve nience goods were major brand image and government test.The most pre ferred methods of risk reduction for durables were money back guarantee and government test.High educated women perceived higher risk for all goods and higher hazard loss for durables than low educated women. A relation between economic level and preference for risk reduction meth ods was found.Finally,the results showed that there was a relation between need for cognitive clarity,intolerance of ambiguity and self-esteem and risk perception.There was also a relation between these traits (plus rigidity) and risk reduction methods.Implications for marketers,producers and for future research were explored. (*) by SPSS-X (Statistical Package Program for Social Sciences).T- test,Frequency Analysis and Cross-Tabulation results were interpreted.
Collections