Pre-export motivators and developement processes of firms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
D'ZET Bu çalışmanın ana amacı, çeşitli sektörlerdeki ihracat yapan firmaların, hangi nedenlerle ihracata başladıklarının araştırılmasıdır. Bu tezde, ihracatçı firmaların ihracata başlama nedenleri, firmaların bü yüklükleri, ihracattaki deneyimleri, dışsatımla ilgili izledikleri pazarlama politikaları, dışsatımla ilgili davranış biçimleri ve dışsatımda karşılaştıkları sorunlar açısından incelenmiştir. Firmaları büyüklükleri açısından sınıflarken, satış hacimleri, çalışan personel sayısı ve sermayeleri, dışsatımdaki deneyimle rinde ise ihracat faaliyetlerini sürdürdükleri yıllar kriter olarak alınmıştır. Bu guruplardaki firmaların ihracata başlama ve bu alandaki faaliyetlerini sürdür me nedenleri karşılaştırmalı olarak incelenmekte ve bu guruplar arasındaki ben zerlik ve farklılıklar analiz edilmektedir. Çalışma, bu konuda yazılmış olan makaleleri ve anket aracılığı ile yapılmış olan saha çalışmasını kapsayacaktır, Kompüter aracılığı ile analiz edilmiş veriler yorumlanacak ve akademisyenler ile pazarlamacılara olan katkıları sunula caktır. ABSTRACT The main aim of this study is to explore the reason of starting exporting for exporter firms of different sectors. In this thesis, the reasons of exporter Firms to start exporting is examined according to their sizes, experiences of exporting, export strategies, exporting behaviors, and their problems due to exporting. While for categorizing firms their characteristics such as, size, sales volume, number of employees and capital factors length of time of their exposure to export experience are taken into consideration. The reasons for starting and continuing exporting are explored in comparison with each other, and the similarities and differences between groups of firms are analyzed. The study includes the literature review and the field study which is conducted through a questionnaire. The interpretation of the computer analyzed data is done and the implications for marketers and academicians are presented.
Collections