Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına, dil öğrenme inanışlarına ve kelime bilgilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına, dil öğrenme inançlarına ve kelime bilgilerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda dört denence ve iki araştırma sorusu belirlenmiştir. Karma yönteme göre desenlenen bu çalışmada; araştırmanın nicel boyutu için ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel model, nitel boyutu için ise durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2013-2014 öğretim yılında toplanmıştır. Çalışma, 27 kontrol ve 33 deney grubu olmak üzere toplam 60 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yürütülmüştür. Deneysel işlem, haftada üç saat olmak üzere altı haftada toplam 18 saat sürmüştür. Araştırmada öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyonlarına etkisini belirlemek amacıyla `Ders Motivasyon Ölçeği`; öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisini tespit etmek amacıyla `İngilizce Duyuşsal Alana İlişkin Tutum Ölçeği`, grupların dil öğrenme inanışlarının belirlenmesi amacıyla `Dil Öğrenme İnanışları Anketi`, öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi hakkında öğrencilerin görüşlerini almak amacıyla `Öğrenci Görüşme Formu` ve grupların kelime düzeylerinin belirlenmesi amacıyla `Kelime Başarı Testi` kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analiz edilmesinde SPSS 18 paket programı kullanılmış, nitel veriler için ise betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:1.Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi öğrencilerin motivasyonunu artırmıştır.2.Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi öğrencilerin olumlu tutum değişiklikleri göstermelerini sağlamıştır.3.Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi öğrencilerin kelime bilgilerini artırmış ve kalıcılığı sağlamıştır.4.Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi öğrencilerin dil öğrenme inanışları motivasyon ve beklenti alanında dikkat çekici bir farklılığa sebep olmuştur. 5.Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretimi yapılan deney grubundaki öğrencilerin görüşlerine göre;a)Öğrencilerin büyük çoğunluğu, uygulanan öğretimden fayda sağlamış ve süreçten memnuniyet duymuşlardır.b)Bazı öğrenciler uygulanan öğretim yöntemine ilişkin direnç göstermiş ve olumsuz görüşler ileri sürmüşlerdir.c)Öğrenciler öz yönetimli öğrenme uygulamalarının daha uzun bir zamana yayılması ve diğer dersleri de kapsaması gerektiğini düşünmektedir.Anahtar Kelimeler: Öz yönetimli öğrenme, İngilizce öğretimi, Motivasyon, Tutum, Dil öğrenme inanışları, Kelime bilgisi The overall aim of this study is to investigate the effect of self-directed learning based English instruction on students' motivation, attitude, language learning beliefs and vocabulary. Four hypothesis and two research questions were determined for this purpose. This study was designed according to mixed method. Quasi experimental pre-test post-test design with control group was used for the quantitative dimension and case study was used for the qualitative one. The data of the research were gathered in 2013-2014 academic year. The research was carried out with 60 nursing students, 27 of them were in control group and 33 of them were in experimental group. The experimental process took a total of 18 hours in six weeks, 3 hours each week. In order to determine the motivation of the students, `Course Interest Survey`; to identify their attitudes, `Attitude Scale on Affective Domain in English Classes`; to determine their language learning beliefs, `Beliefs About Language Learning Inventory`; to take students' opinions about self-directed learning based English instruction, `Student Interview Form` and to specify their vocabulary learning, `Vocabulary Achievement Test` were used. SPSS 18 program was used for the analysis of quantitative data and descriptive analysis was used for qualitative ones. The results of the study can be summarized as follows:1.Self-directed learning based English instruction increased students' motivation.2.Self-directed learning based English instruction made students show positive changes in their attitudes.3.Self-directed learning based English instruction raised the vocabulary of students and entailed retention.4.Self-directed learning based English instruction caused a remarkable change in students' beliefs for motivation and learner expectations.5.According to the students' views in experimental group where self-directed learning based English instruction was carried out;a)A majority of the students see the instructional method useful and they are pleased with it.b)Some students have put up resistance against the method and have expressed negative opinions.c)Students think that self-directed learning practices should be longer and these practices need to be used in other courses.Key Words: Self-directed learning, English instruction, Motivation, Attitude,Language learning beliefs, Vocabulary
Collections