Browsing GAZİ ÜNİVERSİTESİ by Author "Ocak, Mehmet Akif"
Now showing items 1-19 of 19
-
6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde ağ araştırması(webquest) aracı kullanarak oluşturulan eğitim ortamının akademik başarı ve derse karşı olan tutuma etkisi
Şahin, Nergis (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ağ araştırması kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamının 6.sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojileri dersi başarı düzeylerinde ve bilişim teknolojileri dersindeki tutumlarında bir etkiye sahip olup ... -
ARCS motivasyon modeline göre harmanlanmış öğretimin, ilköğretim 6.sınıf bilişim teknolojileri dersinde öğrenci başarısına etkisi
Kurt, Mustafa (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ARCS Motivasyon Modeline göre harmanlanmış, ilköğretim 6.sınıf Bilişim Teknolojileri dersini alan öğrenciler ile ARCS motivasyon modeli kullanılmadan harmanlanmış, geleneksel ilköğretim 6.sınıf Bilişim ... -
BÖTE öğretim elemanlarının harmanlanmış öğrenme ortamlarında verilen dersler hakkındaki görüşleri
Üstün, Ahmet Berk (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Harmanlanmış öğrenme ortamlarını öğretim elemanlarının gözünden değerlendiren bu çalışmanın temel amacı, BÖTE öğretim elemanlarının harmanlanmış öğrenme ortamlarında verilen dersler hakkındaki görüşlerini derinlemesine ... -
Çevrimiçi ortamlarda çocukların cinsel istismarı sorunu ve mücadeleci kuruluşların alması gereken tedbirler
Şen, Sedat (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2020-09-23)Bu çalışmanın amacı çevrimiçi ortamlarda çocuk pornografisi sorununa yönelik ülkemizde bulunan kamu kurum ve kuruluşlarında görevli personelin algı düzeyini ölçerek, uzman görüşlerine başvurarak ülkemiz için en ideal oluşumu ... -
Çoklu zeka kuramına göre matematik alanında hazırlanan bir eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
Tufan, Alper (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Çoklu Zeka Kuramı'na göre hazırlanan bir öğretim yazılımı öğrencilerin öğrenme ortamlarına sunulmuştur. Bilgisayar destekli öğretimden de yararlanılarak hazırlanan bu eğitim yazılımının öğrencilerin ... -
Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi
Akçayir, Murat (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu çalışmada, fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisi kullanımının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine ve laboratuvara karşı tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öntest ... -
Harmanlanmış öğrenmenin antrenör eğitimindeki akademik başarıya ve motivasyona etkisinin incelenmesi
Yildiz, Türker Turan (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu çalışmada Türkiye'de yürütülen Antrenör eğitim kurslarının değerlendirilmesi ve önerilen harmanlanmış eğitim ortamının antrenör adaylarının akademik başarısına ve motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Öncelikle ... -
Harmanlanmış öğrenmenin bağlama enstrümanı eğitimindeki etkilerinin incelenmesi
Ünver, Murat Gökalp (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı, bir Klasik Türk Halk Müziği Enstrümanı olan bağlamanın, harmanlanmış eğitim ile hazırlanan eğitim ortamında, öğrencilerin bilişsel ve psikomotor gelişimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir.Bu amaç ... -
İlköğretim 6. sınıf prizmalar ve ölçme ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
Akdal, Pinar (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; ilköğretim 6. sınıf matematik dersi Prizmalar ve Ölçme ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2008?2009 eğitim-öğretim ... -
İnternet destekli araştırma etkinliklerinin ilköğretim ıv. sınıf öğrencilerinin internet okur-yazarlık düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi
Üstün, Ayşin Gaye (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim öğrencilerinin yeni eğitim?öğretim sisteminde internetten ne düzeyde yararlandıklarını, internet okur-yazarlık düzeylerini ve internet destekli araştırma etkinliklerinin akademik başarılarına ... -
Kitlesel açık çevrimiçi ders platformlarına yönelik puanlama anahtarı geliştirilmesi
Özcan, Hakan (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Bu tezin amacı kitlesel çevrimiçi ders platformlarına (MOOC) yönelik puanlama anahtarının geliştirilmesidir. Bu amaçla tezde şu sorulara cevap aranmıştır: 1) Bir platformun KAÇD platformu olabilmesi için taşıması gereken ... -
Öğretim üyelerinin eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumları
Akçayir, Gökçe (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarının ve sosyal ağları eğitim amaçlı kullanma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla nitel ve nicel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı ... -
Öğretmenlerin BDE teknolojilerine yönelik adaptasyon düzeylerinin kaygı temelli adaptasyon modeline göre incelenmesi
Köle, Makbule Yasemen (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenme ve öğretme ortamlarında, gelişen yeni teknolojiler doğrultusunda BDE Teknolojilerinin kullanımı önemli bir etkiye sahiptir. Bu yeniliklerin öğretmenler tarafından takip edilmesi ve bu ortamlara entegre edilmesi ... -
Programlama eğitiminde arduino mikro denetleyici uygulamaları kullanımının lise öğrencilerinin programlama öz-yeterlikleri ve problem çözme becerileri üzerine etkisi
Akbiyik, Nergis (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışmada Arduino Mikrodenetleyici uygulamalarının öğrencilerin programlama eğitimindeki öz-yeterlikleri ve problem çözme becerileri üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2018-2019 bahar yarıyılında, Dikmen Mesleki ... -
Siber ortamlarda kuvvete başvurmayı düzenleyen çalışmaların incelenmesi
Kuru, Hüseyin (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)Özellikle son yıllarda teknoloji, toplumların hayati hizmetlerinin devamını sağlayan kritik alt yapıların temel bileşeni haline gelmiştir. Bu durum toplumların günlük hayatını kolaylaştırırken aynı zamanda çevrimiçi çalışan ... -
Tıp fakültesi öğrencileri için harmanlanmış öğrenme ortamı ile hazırlanan anatomi dersinin öğrencilerin güdülenmeleri ve akademik başarıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
Deveci Topal, Arzu (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi laboratuvarı dersini alan öğrencilerin kadavra eğitiminden daha fazla yararlanabilmeleri için bağımsız çalışma saatlerinde kullanabilecekleri kadavra diseksiyonu çekimleri, konu ... -
Web tabanlı öğrenme ortamı ile hazırlanan mikrodenetleyiciler dersinin meslek lisesi öğrencilerinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi
Efe, Abdullah Alper (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-01)Bu tez çalışmasının amacı, web tabanlı öğrenme ortamında hazırlanan Mikrodenetleyiciler Dersi içeriğinin meslek lisesi elektrik-elektronik teknolojisi alanında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmede ... -
Web temelli eğitimde bilişüstü haritalama aracının öğrencilerin öz düzenleme becerilerine, bilişüstü farkındalıklarına ve başarılarına etkisi
Çiftci, Serdar (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, web temelli eğitim ortamlarında öğrencilerin bilişüstünü destekleyecek bir araç geliştirilmesi ve geliştirilen aracın öğrencilerin öz düzenlemelerine, bilişüstü farkındalıklarına ve başarılarına ... -
Yükseköğretimde programlama eğitimi için ters yüz öğrenme modelinin kullanılması ve etkisinin değerlendirilmesi
Karaca, Celal (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu çalışmanın amacı, alanyazında flipped learning olarak adlandırılan ters yüz öğrenmenin öğrenci başarısına, bilişsel yüke ve öğrenci motivasyonuna olan etkisini araştırmaktır. Araştırma verileri, Aksaray Üniversitesi ...