Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisi kullanımının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine ve laboratuvara karşı tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öntest sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmaya toplamda 18-20 yaş aralığında, 76 üniversite birinci sınıf öğrencisi katılmış, katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayırılmıştır. Araştırmada hem nitel hem de nicel veri toplama araçları kullanılmıştır. Beş haftalık uygulama sonrasında deneysel sonuçlar göstermektedir ki AG teknolojisi üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine önemli katkıda bulunmuştur. AG teknolojisi sadece öğrencilerin laboratuvar becerilerine katkı sağlamamış, aynı zamanda onların fizik laboratuvarına karşı olumlu tutum sergilemelerini de sağlamıştır. AG teknolojisinin fen laboratuvarında diğer etkileri, olumlu-olumsuz yönleri öğrenciler ve ilgili öğretim elemanı görüşleri doğrultusunda tartışılmıştır. This study investigated the effects of the use of augmented reality (AR) technologies in science laboratories on university students' laboratory skills and attitudes towards laboratories. A quasi-experimental pre-test / post-test control group design was employed. The participants were 76 first-year university students, aged 18-20 years old. They were assigned to either an experimental or a control group. Qualitative and quantitative data collection tools were used. The experimental results obtained following the 5-week application revealed that the AR technology significantly enhanced the development of the university students' laboratory skills. AR technology both improved the students' laboratory skills and helped them to build positive attitudes towards physics laboratories. The statements of the students and the instructor regarding other effects of AR technology on science laboratories, both negative and positive, are also discussed.
Collections