Browsing GAZİ ÜNİVERSİTESİ by Title
Now showing items 944-963 of 35299
-
9. sınıf İlk ve Orta Çağlarda Avrasya Ünitesi`nin drama yöntemiyle öğretilmesinin akademik başarıya etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-22)Bu araştırmada tarih dersinde yer alan konuların öğretiminde eğitimde dramanın bir yöntem olarak öğrenci başarısına etkisi, eğitimde drama kullanımının etkililiği, öğretim sürecine olan katkısı ve tarih dersi öğretimi ... -
9. sınıf kimya dersi kimyasal bağlar konusunun öğrencilerin öğrenme stilleri ve geleneksel öğretim yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci akademik başarısına etkisinin tespit edilmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin öğrenme stilleri göz önünde bulundurularak öğrenme stillerine yönelik materyallerle işlenen dersin, geleneksel öğretim yaklaşımına göre işlenen derse göre öğrenci başarısına etkisini ... -
9. sınıf matematik dersi fonksiyon kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisinin incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 9.sınıf matematik dersi fonksiyonlar konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin fonksiyon konusundaki akademik başarılarını, matematik dersine yönelik ... -
9. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumu ile kinestetik, mantıksal ve içsel zekânın ilişkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacını, 9. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları ile kinestetik, mantıksal ve içsel zekâları arasındaki ilişki durumunun ne olduğunun belirlenmesidir. Araştırma grubunu, 2013-2014 ... -
9. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi bilişsel yapılarında ekolojik ayak izi kavramının etkisi: Ankara il örneği
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-22)Bu çalışmanın amacı, ekolojik ayak izi kavramının kullanılmasının öğrencilerin çevre sorunlarına karşı tutum, duyarlılık ve bu kavram ile yapılan bir öğretim sonucu öğrencilerin bu konudaki biliş düzeylerindeki değişiminin ... -
9. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözüm sürecinde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin belirlenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi, Anadolu Liseleri ve Meslek Lisesi'nde öğrenim gören 9. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözüm sürecinde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel ... -
9. sınıf öğrencilerinin fizik derslerinde öğrendikleri fizik kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin belirlenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada; ?9. sınıf öğrencilerinin Fizik derslerinde öğrendikleri kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri nedir??sorusuna cevap aranmıştır. Bu amaçla bir başarı testi hazırlanmıştır. Testin geçerliği ve ... -
9. sınıf öğrencilerinin kimyasal değişimler konusundaki kavramsal başarıları üzerine alternatif değerlendirme tekniklerinin etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, kimyasal değişimler ünitesinde alternatif değerlendirme tekniklerinin kullanılması durumunda öğrenci başarısındaki ve tutumundaki değişmeyi belirlemek amaçlanmıştır.Uygulama, 2009?2010 öğretim yılında Anadolu ... -
9. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarının Türk edebiyatı dersi akademik başarısına etkisi (Kütahya örneği)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarının Türk edebiyatı dersi akademik başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, ... -
9. sınıf öğrencilerinin üçgenlerde temel kavramlara ilişkin kavram yanılgılarının incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Günümüzde matematik alanına ilişkin, ülke genelinde alt düzeyde bir başarı mevcuttur. Birçok insan için matematiği öğrenmek ve anlamlandırmak oldukça güçtür. Geometrinin matematik müfredatına dahil edilmesi de matematiğin ... -
9. sınıf öğrencilerinin yerin şekillenmesi ile ilgili kavram yanılgılarının tespiti
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Kavram, bir nesnenin veya düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımıdır. Bireylerin zihinlerinde oluşturdukları kavramlara ilişkin yorumların bilimsel olarak doğru kabul edilmiş fikirlerden farklı olmasına ise kavram ... -
9. sınıf tarih ders programında yer alan `Adalet` ve `Dürüstlük` değerlerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-22)Bu araştırma 9. sınıf tarih ders programında yer alan `Adalet` ve `Dürüstlük` değerlerine ilişkin öğrenci algılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. 2017-2018 öğretim programına yerleştirilen değerler eğitimi ilk olarak ... -
9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ders kitabındaki masal metinlerinin hedef kitleye kazandırmak istediği bilgi ve değerler açısından incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-25)Bu çalışmada Türk dili ve edebiyatı ortaöğretim müfredatında 9. Sınıf 4. Ünitede yer alan masal konusu ile ilgili 2017-2018 Eğitim- Öğretim yılında kullanılan ders kitabında yer alan 10 masal metni incelenmiştir. Çalışmamız ... -
9. ve 10. sınıf fizik öğretim programları hakkında dershane öğretmenlerinin görüşleri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, uygulamada olan 9. ve 10. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı hakkında dershane öğretmenleri bilgi kazanımları ve uygulanabilirlik açısından görüşlerini belirtmektedir. Araştırma Ankara ili dershanelerinde ... -
9.sınıf biyoloji dersi bilim-toplum-teknoloji-çevre kazanımlarının öğrencilerde oluşum düzeylerinin belirlenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı'ndan itibaren okutulmak üzere hazırlanmış Biyoloji Ders Kitabı'nda yer alan konuların içerdiği kazanımların öğrencilerde oluşum düzeylerinin belirlenmesi ... -
90 gün olgunlaşma süresinde lighvan peynir mikroflorası
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Lighvan peynirleri İran'ın kuzeybatı bölgesinde çiğ koyun sütünden üretilen bir peynir çeşididir. Araştırmada 6 seri İran Lighvan peynir örneğinin 90 gün olgunlaşma süresinde mikroflorası çalışılmıştır. Lighvan ... -
900 MHz ve 1800 MHz radyo frekans radyasyonun kan beyin bariyerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Cep telefonlarının ve baz istasyonlarının sayılarının hızla artması ile son yıllarda giderek artan oranda non-iyonizan Radyo Frekans Radyasyona (RFR) maruz kalmaktayız. Bilim dünyası 30 yıldan uzun bir süredir RFR'un ... -
99m_TcMIBI gated spect`in sol ventrikül hacim ve fonksiyonlarının belirlenmesindeki etkinliğinin çeşitli yazılım yöntemleriyle ve blood pool gated spect yöntemi ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Tıp Fakültesi, 2018-08-06)64 ÖZET: Gated MPS yöntemi ile SV fonksiyon değerlendirilmesinde en sık kullanılan 3 yazılım paketi; QGS (Sedars-Sinai), 4D-MSPECT (University of Michigan) ve ECTbox (Emory University) tır. Teorik olarak ventrikül hacimleri ... -
99mTc-MIBI miyokard perfüzyon SPECT çalışmasında pulmoner radyofarmasötik tutulumunun klinik değerinin incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Tıp Fakültesi, 2018-08-06)48 VI. ÖZET Çalışmamızda, 99mTc-MIBrnin akciğerlerde tutulumunun miyokard perfüzyon ve fonksiyonu ile olan ilişkisinin incelenmesi ve KAH tanısında standart MPS görüntülerine ek bir parametre olarak kullanılabilirliğinin ... -
9–13 yaş çocuklarda düzenli olarak yapılan 12 haftalık badminton antrenmanlarının ruhsal uyum düzeylerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 9-13 yaş çocuklarda yapılan düzenli badminton antrenmanlarının ruhsal uyum düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmamıza katılan 20 çocuk kontrol grubunu yine 20 çocukta denek grubumuzu ...