9. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarının Türk edebiyatı dersi akademik başarısına etkisi (Kütahya örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarının Türk edebiyatı dersi akademik başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, anne-babanın eğitim durumları ve kitap okuma sıklıklarıyla, öğrencinin kitap okuma sıklığının tutumları etkileyip etkilemediğini inceleyip, Türk edebiyatı dersine yönelik tutumla akademik başarı arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır.Araştırmanın örneklemini, Kütahya merkezinde bulunan, seçkisiz yöntemle seçilmiş 4 ortaöğretim kurumunun 9. sınıfında öğrenim gören 511 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Türk Edebiyatı Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarıyla cinsiyetleri, babalarının kitap okuma sıklığı ve ders dışında kitap okuma sıklıkları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları, anne ve babalarının eğitim durumları ve annenin kitap okuma sıklığıyla Türk Edebiyatı dersine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık elde edilmemiştir. Öğrencilerin Türk Edebiyatı dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasında düşük bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Edebiyat eğitimi, Türk edebiyatı dersine yönelik tutum, akademik başarı. In this study, the influence of nineth graders? attitudes towards Turkish Literature course on their academic achievement in Turkish Literature course was examined. The main aim of the study was to investigate whether gender, socio-economic status, parental education and their reading frequency influence the attitudes, and whether there was a relation between the students? towards Turkish Literature course on their academic achievement in Turkish Literature course.The sample of the study was composed of randomly chosen 511 9th graders at 4 different schools in Kütahya. As the data gathering instrument, A Scale of Attitudes Towards Turkish Literature Course, which was develeoped by the researcher herself was used.As a result of the study, significant differences were found between the students? attitudes towards Turkish Literature course and gender, their fathers? reading frequency and the students? extra reading frequency. However, no significant differences were found between the students? socio-economic status, parents? educational background, mothers? reading frequency and the students? attitudes towards Turkish Literature course. There is a little significance between the students? attitudes towards Turkish Literature course and their academic achievement.Key Words: Literature education, attitude towards Turkish Literature course, academic achievement.
Collections