9. sınıf öğrencilerinin üçgenlerde temel kavramlara ilişkin kavram yanılgılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde matematik alanına ilişkin, ülke genelinde alt düzeyde bir başarı mevcuttur. Birçok insan için matematiği öğrenmek ve anlamlandırmak oldukça güçtür. Geometrinin matematik müfredatına dahil edilmesi de matematiğin bir bütün olarak ele alınmasıyla ilgilidir. Geometri, uzamsal farkındalığı artırma, akıl yürütme becerilerini geliştirme ve harekete geçirme, zorlama ve bilgilendirme amaçlarıyla müfredata dahil edilmiştir (French, 2004). Öğrencilerin, içinde bulundukları zihinsel dönem dikkate alındığında akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesi yönünde, alanda çalışan öğretmenler öğrencilere hataları en aza indirgeyerek yol göstermelidir. Yapılan hataların temelinde yatan neden de öğrencinin sahip olduğu kavram yanılgısıdır. Öğrencilerin öğrenme ortamına zihinlerinin boş gelmediği düşünülürse var olan bilgilerin değiştirilmesi veya bu bilgilere yenilerinin doğru bir şekilde eklenmesi kolay olmayabilir. Bu yüzden bir konunun en önemli noktası temel kavramlarıdır. Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin, geometrinin temelini oluşturan kavramlarda var olan, benzer ve farklı kavram yanılgılarının neler olduğunun incelenmesinin, alanda çalışan öğretmenlerin bu konuda bir önlem almalarına yardımcı olacağı düşünülmüştür. Hatalara sebebiyet veren kavram yanılgılarının önüne geçilerek başarısızlık da yüksek oranda engellenmiş olacaktır. Çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı 2. döneminde 9. sınıf öğrencilerine uygulanan test ile yürütülmüş ve bu testin sonuçları irdelenmiştir. Yapılan test açık uçlu 10 sorudan oluşmaktadır. Çalışmaya 32 kız ve 18 erkek olmak üzere 50 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin sorulara verdikleri yanıtlar doğru, yanlış veya boş olarak değerlendirilmiştir. Verdikleri yanıtlara sundukları gerekçelere istinaden çıkarımda bulunulmuştur. Today, there is a low level of success in the field of mathematics throughout the country. It is very difficult for many people to learn and make sense of mathematics. The inclusion of geometry in the mathematics curriculum is concerned with considering mathematics as a whole. Geometry is included in the curriculum for the purpose of developing and activating reasoning skills, forcing and informing (French, 2004). teachers should guide students to develop their reasoning skills, given the mental period they are in. The underlying reason for the mistakes is the misconception of the student. Given that the students' minds are not empty in the learning environment, it may not be easy to change existing information or to add new ones correctly. Therefore, the most important point of a subject is its basic concepts. In this study, it is thought that examining the similar and different misconceptions of high school students in the concepts that form the basis of geometry will help the teacher. Misconceptions that cause errors will be avoided and failure will be prevented to a high degree. The study was conducted with the test applied to 9th grade students in the second semester of 2018-2019 Academic Year and the results of this test are examined. 50 students participated in the study. The test consists of 10 questions. Students' answers to the questions were evaluated as true, false or empty.
Collections