AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 7471
-
Dijital göçmenlerin çevrimiçi reklam okuryazarlığına ilişkin bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Reklamlar, geçmişten günümüze, her yaştan insanın hayatında bir yer edinmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel medya reklamlarına ek olarak dijital medya reklamcılığı da günümüzde önemli bir konumda yer ... -
Retro pazarlama ve marka iletişimi: Retro reklamlar ile ilgili tüketici görüşlerinin belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde markaların artan rekabetle birlikte uyguladıkları stratejilerde değişme başlamıştır. Artık marka, ürün ve tüketici arasında duygusal bir bağ kurmanın önemi anlaşılmış ve bu duygusal bağ ile maksimum tüketici ... -
Dijital reklamcılık ve doğal reklamlar: Tüketicilerin doğal reklamlar konusundaki görüşlerinin belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dijital platformlarda yaşanan yenilikler iletişim çalışmalarına da etki etmiş, bilhassaWeb 2.0 ile birlikte internet reklamcılığı alanında yaşanan gelişmeler, markaların klasikreklamlara olan bağlılığı, zaman içerisinde ... -
Yetişkinlerin dijital reklam okuryazarlığına yönelik bir model önerisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dijital göçmen olarak nitelendirilen ebeveynlerin hem kendi yaşamlarında hem de çocuklarını yönlendirme niyetiyle gerçekleştirdikleri arabuluculuk deneyimlerinde faydalanacakları dijital reklam okuryazarlığı becerilerini ... -
Big data kavramı ve Türkiye reklamcılık sektöründe kullanımı ve etkileri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Son yıllarda reklamcılık sektöründe önemli bir yere sahip olan ve pazarlama stratejilerini ortaya koyma adına firmalara büyük avantaj sağlayan büyük büyük veri sisteminin sektördeki, durumu incelenmiştir. Büyük veri ... -
Çevresel bozulmaların bir göstergesi olarak karbon emisyonlarının durağanlığı: Karbon histeri hipotezi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada çevresel bozulmaları temsilen kullanılan CO2 emisyonları serisininbirim kök özellikleri Bahmani-Oskooee vd. (2014) tarafından geliştirilen aynı anda hemkeskin hem de yumuşak geçişli kırılmaları dikkate alan ... -
Türkiye'de milletvekillerinin sosyal medya kullanımı ve diyalojik iletişim analizi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Siyasal iletişimde, özellikle Web 2.0'ın hayatımıza girişiyle beraber gelişen medya teknolojileri birçok kavramın da yeniden şekillenmesine ve farklı boyutlara evrilmesine neden olmuştur. Sosyal medya, tüm dünyada ... -
Büyüme ve emisyonlar arasındaki asimetrik nedensellik analizi: Türkiye örneği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu tezin amacı Türkiye'de 1960-2018 dönemine ait verileri kullanarak, kişi başına karbon emisyonu ve kişi başına ekonomik büyüme arasındaki kısa ve uzun dönemli asimetrik nedensellik ilişkisini Hatemi-J (2012) kısa ... -
Kripto para birimlerinin volatilite yapılarının karşılaştırmalı analizi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bitcoin ve blok zinciri teknolojisinin ortaya çıkmasıyla birlikte kripto para birimleri oluşmaya başlamıştır. Kripto para birimleri kullandığı blok zinciri teknolojisi ile hızlı ve güvenli işlem yapabilmesi, aracı kurumları ... -
Kitle ve kış turizmi destinasyonlarında yerel halkın algıları, topluluk katılımı ve turizm gelişimine yönelik desteğin karşılaştırmalı analizi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Destinasyonların başarısında ve rekabet avantajı elde etmede bölgesel çekicilik ve hizmet kalitesi etkili faktörler olsa da, yerel halkının turizmin gelişimine desteği de önemli bir faktördür. Bununla birlikte yerel halkın ... -
Erişilebilir turizm bağlamında konaklama işletmelerinde engelli bireylere sunulan hizmetlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından yayınlanan rapora göre herhangi bir nedenleengelli olarak yaşayan insanların oranı %15,6 olarak belirtilmiştir. Bu orana göre 2021 yılıitibariyle 8 milyar olan dünya nüfusu içerisinde ... -
Gastronomik deneyim, yiyecek imajı ve otantizmin turistlerin yerel yiyecek tüketim niyetine etkisi: Yiyecek korkusunun düzenleyici rolü
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Araştırmada gastronomik deneyim, yiyecek imajı, algılanan otantizm, yiyecek korkusu ve yerel yiyecek tüketim niyeti arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve söz konusu ilişkilerde yiyecek korkusunun düzenleyici rolünün tespit ... -
Sürdürülebilir toplum temelli turizm deneyimleri bağlamında sorumlu turist davranışı: Temellendirilmiş kuram kapsamında bir model önerisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı sorumlu turist davranışlarını şekillendiren faktörlerin sürdürülebilir toplum temelli turizm deneyim unsurları ve toplum temelli turizmin sürdürülebilirlik boyutları bağlamında değerlendirilmesinden ... -
Evcil hayvanımın gölgesinde: Sosyal dışlanmış tüketicilerin evcil hayvanlarını antropomorfize etme eğilimleri altında yatan güdülerin araştırılması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sosyal dışlanma tüketicilerin yaşam tarzı ve kararlarına ilişkin yargılarını etkileyen, belli davranışsal getirisi olan karmaşık, psikolojik bir faktördür. Antropomorfizm ise pazarlama stratejileri karar alıcıları tarafından ... -
Üniversite öğrencilerinin bilinçli tüketime bakış açıları ve bir uygulama
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tüketici ihtiyaçları sınırsızken kaynakların sınırlı olduğu bilinen bir gerçektir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılarken mantıklı ve bilinçli olmaları beklenmektedir. Bu anlamda ''Üniversite öğrencileri bilinçli ... -
Turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerinin kurumsallaşma potansiyelleri: Antalya örneği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Aile işletmeleri hem ülkemiz hem de dünya ekonomisinde büyük öneme sahiptir. Ülkemizde işletmelerin %95 inin aile işletmesi olduğu bilinmektedir. Hem dünya hem de ülkemiz ekonomisindeki yeri yadsınamaz olan aile işletmelerinin, ... -
Sömürgeciliğin mağrip sinemasının kimliğini şekillendirmedeki rolü
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Mağrip sineması her zaman dünya sinema tarihine damgasını vurmuştur. Sömürgecilikten kurtulma sürecinde ve 1960'larda başlayan sinema karşıtı olan akımlarda, Fransız sömürgeciliğinin kalbinden ortaya çıkmıştır. Bu ... -
İtme-çekme paradigması bağlamında X ve Y kuşağı turistlerin motivasyonları ve davranışları üzerine bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sosyo-psikolojik deneyimleri içeren turizm sektöründe, bir destinasyonu ziyaret eden turistlerin özelliklerinin belirlenmesi, destinasyonlara yönelmelerinin altında yatan motivasyonel faktörleri ve tatil kararı alma ... -
Sosyal medyada gündem belirleme: Twitter örneği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yeni medya etkileşimli ortamı, karışık ağ yapısı ve anonimliği sağlayabilme imkânlarıyla toplumsal yaşamda büyük değişimlere neden olmuştur. Bu ortamlardan Twitter, hükümetleri ya da otoriteleri hedef alan kitlesel olaylarda ... -
Azerbaycan ve Türkiye başkanlık sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Azerbaycan ile Türkiye başta tarihsel, kültürel ve siyasal alanlar olmak üzere birçok sahada yakınlık ve benzerlik içerisinde bulunan iki devlettir. Dünya tarihi içerisinde eşine az rastlanacak ölçüde olan bu benzeşme ...