Sömürgeciliğin mağrip sinemasının kimliğini şekillendirmedeki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mağrip sineması her zaman dünya sinema tarihine damgasını vurmuştur. Sömürgecilikten kurtulma sürecinde ve 1960'larda başlayan sinema karşıtı olan akımlarda, Fransız sömürgeciliğinin kalbinden ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, sömürge dönemi miraslarının yeniden üretimini dikkatlice incelemkte ve Mağrip film yapımcılarının filmlerinde geçerli olan yollardan direniş tarzlarını bir araya getirmiştir. Mağrip Sineması, diğer Afrika sinemaları gibi temelde topluluğa dayanmaktadır. Sömürge geçmişi, göç olgusu, azgelişmişlik, bağımsızlık mücadeleleri, diktatörler ve sosyal baskı gibi sosyal yaşamı etkileyen faktörler Mağrip sinemasının yolunu değiştirmişir. Bu çalışma, özellikle Fransa olmak üzere Batı ülkelerinin sömürge politikalarına karşı çeşitli muhalefetlere sahip Mağrip sinemasının önemli yönetmenlerinin filmlerini kronolojik olarak tartışmaktadır. Bu tezde, sömürge ve sömürge sonrası dönem arasında önemli bir kültürel, siyasi ve tarihi ilişki olduğu ve Mağrip sinemasının ortaya çıkışında sömürgeciliğin oynadığı rolün var olduğu sonucuna varılmaktadır. Maghreb cinema has always had its mark on the history of world cinema. From the heart of French colonialism, it emerged in the decolonization process and movements for oppositional cinema which started in the 1960s. This study scrutinizes the reproduction of colonial period heritages and raises resistance styles in a reasoned way in films of Maghreb filmmakers. Maghreb Cinema like other African cinemas is basically community-based. The factors that affect social life such as colonial pass, immigration phenomenon, underdevelopment, struggles for independence, dictators, and social oppression have modified the way of Maghreb cinema. This study chronologically discusses the films of significant directors from Maghreb cinema, which have various oppositions against colonial policies of Western countries and especially France. The study concludes that there is an important cultural, political and historical relation between colonial and postcolonial period and the role that colonialism played regarding the emergence of Maghreb cinema.
Collections