Dijital reklamcılık ve doğal reklamlar: Tüketicilerin doğal reklamlar konusundaki görüşlerinin belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital platformlarda yaşanan yenilikler iletişim çalışmalarına da etki etmiş, bilhassaWeb 2.0 ile birlikte internet reklamcılığı alanında yaşanan gelişmeler, markaların klasikreklamlara olan bağlılığı, zaman içerisinde tüketicilerin bu çeşit reklamlara olumsuz tutumtakınmalarına yol açmıştır. Tüketicilerin online platformlarda harcadıkları uzun vakitlerin veonline platformların iletişim süreci içerisinde sunduğu avantajların farkına varan markalar,hedef kitlelerine bu ortamlarda ulaşabilmek için yoğun bir reklam yarışı içerisine girmişlerdir.Bunun neticesinde bannerların ve görüntülü (display) reklamlar tüketicilerin onlineplatformda izinleri olmaksızın kesintiye sebebiyet vermiştir. Ek olarak buna benzer onlinereklamlar, reklam engelleme uygulamaları ile engellenebilmektedir ve bu durum markalarınonline platformlarda farklı reklam formatlarına yönelmelerine neden olmuştur. Doğalreklamlar, tüketicinin online deneyimini kesintiye uğratmaksızın bütünüyle yayınlandığıplatformun niteliklerine uyum sağlayarak tüketicilere medya platformuyla uyumlu bir okumaya da izleme deneyimi sağlaması bakımından farklı internet reklamcılığı çeşitlerinden farklıbir modeldir. Doğal reklamlarla tüketici satın alma eylemine yönlendirirken aynı zamandatüketicilerin dikkatini çekebilecek konularla ilgili marka farkındalığı oluşturmakhedeflenmektedir.Bu bağlamda tezin birinci bölümünde dijital reklamcılık kavramı, dijital reklam türleri,avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte dijital pazarlamanın gelişimi incelenmektedir. Tezinikinci bölümünde doğal reklam kavramı, doğal reklam türleri, avantaj ve dezavantajları, doğalreklamların ve advertorial reklamların arasındaki fark ile beraber doğal reklamlar tüketim vepazarlama açısından incelenmektedir. Tezin üçüncü bölümünde ise gelişen teknolojiylebirlikte ortaya çıkan doğal reklamların Y ve Z kuşağı üzerinde ki etkileri incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Dijital Reklam, Doğal Reklam, Tüketim, Dijital Pazarlama, Reklam Innovations in digital platforms have also affected communication studies, especiallythe developments in the field of internet advertising with Web 2.0, the loyalty of brands toclassical advertisements, and the negative attitudes of consumers to such advertisements overtime. Recognizing the long time consumers spend on online platforms and the advantagesoffered by online platforms in the communication process, brands have entered into an intenseadvertising race in order to reach their target audiences in these environments. As a result,banners and display advertisements caused interruptions in the online platform without theconsent of consumers. In addition, similar online ads can be blocked with ad blockingapplications, and this has led brands to turn to different ad formats on online platforms. Nativeads are a different model from different types of internet advertising in that they provideconsumers with a reading or viewing experience compatible with the media platform byadapting to the characteristics of the platform on which they are broadcast, withoutinterrupting the online experience of the consumer. While directing the consumer topurchasing action with native advertisements, it is aimed to create brand awareness about thesubjects that may attract the attention of the consumers.In this context, in the first part of the thesis, the concept of digital advertising, digitaladvertising types, advantages and disadvantages and the development of digital marketing areexamined. In the second part of the thesis, the concept of native advertising, types of nativeadvertisements, advantages and disadvantages, the difference between native advertisementsand advertorial advertisements, and native advertisements are examined in terms ofconsumption and marketing. In the third part of the thesis, the effects of native advertisementsthat emerged with the developing technology on the Y and Z generations are examined.Keywords: Digital Advertising, Native Advertising, Consumption, Digital Marketing,Advertising
Collections