TEZLER: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 217
-
İngiltere`de göçmen öğrenciler için geliştirilen eğitim politikalarının incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu çalışmada, İngiltere'deki göçmen çocukların ve onların ebeveynlerinin okulu ilk ziyaretlerinde karşılamanın nasıl gerçekleştiğini, okula başladıktan sonraki eğitim süreci ve okul aile iş birliğinin çocukların ... -
Intercultural awareness of the stakeholders in middle school English language lessons: the case of 8th grade students, their teachers and parents in Gaziantep province İslahiye district
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu çalışma, Türkiye'deki devlet okullarındaki 8. sınıf öğrencileri tarafından 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında İngilizce derslerinde kullanılan `Mastermind` ders kitabındaki kültürlerarası unsurları tanımlamayı ... -
Evaluating the lexical component of efl coursebooks
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Söz konusu tezde, iki yabancı dil olarak İngilizce ders kitabı serisin kelime alıştırmaları incelenmiştir. Bu ders kitabı serilerinden bir tanesi olan entegre/bütünleştirilmiş New English File, diğeri ise kelime öğretimi ... -
Eşitsizlik kavramına ilişkin bilgi oluşturma sürecinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Son yıllarda yapılandırmacı öğrenme kuramı eğitim sistemimizde büyük önem arz etmektedir. Bu kuramla birlikte öğrencilerin bilgiyi nasıl oluşturduğu çok önem kazanmıştır. Bu da karşımıza bilgiyi oluşturma olarak adlandırılan ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerine verilen matematik okuryazarlığı eğitiminin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Dünyada gerçekleştirilen sınavlarda elde edilen sonuçlar incelendiğinde, Türk öğrencilerin matematik okuryazarlığı ile ilgili sorularda başarısız olduğu açıkça görülmektedir.Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerine ... -
Farklı müzik türlerinin Türkiye`de İngilizceyi ikinci yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin metin hatırlamaları üzerine etkisi ve istemsiz zihinsel tekrar
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Dil sınıflarında müzik yaygın kullanılan bir araçtır. Bu çalışma ise farklı müzik türlerinin dil öğreniminde farklı etkiler uyandırıp uyandırmayacağını sorgulamaktadır. Bu amaçla farklı müzik türlerinin öğrencilerin metin ... -
Suriyeli mülteci, yurt içi göç yaşamış ve göç yaşamamış ilkokul öğrencilerinde öğrenci kovitalitesi ve okul nezaketinin araştırılması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışmanın amacı, Suriye İç Savaşı'ndan sonra Türkiye'ye göç eden Suriyeli mülteci öğrencilerin bulunduğu, Türk ilköğretim okullarındaki okulu nezaket algısını ve öğrenci kovitalitesini araştırmaktır. Çalışma ... -
Dönüşüm geometrisi konularının dinamik geometri yazılımı programlarıyla öğretiminin öğrencilerin öğrenme süreçlerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Teknolojinin eğitim alanında kullanımı, ülkemizde yaklaşık 2011 yılı itibariyle başlamış ve FATİH projesi ile hız kazanmıştır. Proje kapsamında ortaokul ve liselere akıllı tahta ve tabletler dağıtılmış, öğretmenlerin hizmet ... -
A comparative study on students` intercultural communicative competence at state and private universities
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans tezinin amacı İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini kapsamlı bir şekilde araştırmaktır. Öncelikle, tezin ilk amacı devlet ve özel üniversite öğrencilerinin ... -
Tempera tekniği ve bu tekniğin lisans düzeyi resim atölye derslerinde kullanımı
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Tempera en eski resim tekniklerinden biridir. Literatür taraması yapıldığında Tempera tekniği Eski Mısır'dan, Hindistan ve Çin Hükümdarlıklarına kadar geniş bir coğrafyada asırlar boyu varlığını sürdürmeyi başardığı ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının örnek olay geliştirme süreçlerinin değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışma, 2018–2019 eğitim/öğretim yılında Uludağ Üniversitesi'nde Çevre Kimyası dersi alan Fen Bilgisi öğretmen adayları ile 14 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Fen Bilgisi öğretmen ... -
Transforming receptive vocabulary knowledge into productive vocabulary through ict tools and investigation of students` views
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Günümüz dünyası eğitimi de içine katarak teknolojik gelişmelerle birlikte sürekli bir şekilde değişiyor. Bu değişim akımının sonunda, öğretim stratejileri de doğal olarak değişikliğe uğramaktadır. Bu gerçeği göz önüne ... -
14-15 yaşarası kadın artistik ve aerobik cimnastikçilerin mental rotasyon dinamik denge parmakvuru ve reaksiyon zamanlarının incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-30)Artistikve aerobik cimnastik kadın sporcuların, mental rotasyon, parmak vuru, denge, görsel ve işitsel reaksiyon zamanlarını incelenmesi amaçlanan bu çalışmaya; Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ve Bursa Büyükşehir Belediye ... -
Lise öğrencilerinin mesleki olgunlukları, kariyer kararı verme güçlükleri ve kariyer kararı verme öz yetkinlikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin mesleki olgunlukları, kariyer kararı verme güçlükleri ve kariyer kararı verme öz yetkinlikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Diğer bir amaç ise mesleki olgunluğun, kariyer kararı ... -
İlkokul dördüncü sınıflarda gürültü kirliliği farkındalık eğitimi uygulamalarının etkisinin incelenmesi: İzmir örneklemi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Gürültü kirliliği anarşik, şiddeti yüksek, birbirine karışan ve insanlar üzerinde fizyolojik ve psikolojik etkileri olumsuz sesler olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ve sınıf ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının Stem hakkındaki görüşleri ve Stem uygulamalarına yönelik ihtiyaç analizi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının STEM hakkındaki görüşlerini belirlemek ve STEM uygulamalarına yönelik ihtiyaç analizi yapmaktır. Çalışma grubunu Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ... -
L`état actuel du Français langue étrangère en Syrie et les départements de Français: Une étude de cas (Université d`Alep)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-16)Bu çalışmada yabancı dil olarak Fransızcanın Suriye eğitim sistemindeki yeri veyükseköğretim düzeyindeki Fransızca bölümlerinin hâlihazırdaki durumlarının incelenmesiamaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda, Suriye ... -
Problem çözme strateji eğitimi ve matematiksel problem kurma becerisi arasındaki ilişkinin farklı değişken açısından incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Matematik doğası gereği üst düzey zihinsel becerileri temel alan bir bilimdir. Günümüz koşullarında anlamlandırılmamış saf bilgi, ulaşılması zor olmayan, ne şekilde kullanılacağı bilinmediği sürece kıymeti olmayan bir ... -
Türkiye ve Azerbaycan`da öğretmenlerin hizmetiçi eğitim uygulamalarının karşılaştırılması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmanın genel amacı Türkiye ve Azerbaycan'da öğretmenlerin hizmetiçi eğitim uygulamalarının benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyarak karşılaştırmak ve bu bağlamda somut öneriler getirmektir. Çalışma, öncelikle ... -
Üst düzey sporcular ve bilgisayar oyuncularının karar verme stilleri ile görsel reaksiyon zamanlarının incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu çalışmanın amacı; üst düzey sporcular ve bilgisayar oyuncularının karar verme stilleri ile görsel reaksiyon zamanlarının ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmaya yaş ortalamaları 20,36±1,9 (yıl) olan 30 ...