Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 217
-
11-12 yaş öğrencilerde uygulanan badminton temel antrenman programının motorik özelliklerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışmanın amacı, 12 haftalık badminton temel antrenman programının 11-12 yaş grubu öğrencilerin motorik özelliklerine olan etkisinin incelenmesidir.Bu çalışmaya, Bursa ili Özübir Spor Kulübünde rekreatif amaçlı ... -
14-15 yaşarası kadın artistik ve aerobik cimnastikçilerin mental rotasyon dinamik denge parmakvuru ve reaksiyon zamanlarının incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-30)Artistikve aerobik cimnastik kadın sporcuların, mental rotasyon, parmak vuru, denge, görsel ve işitsel reaksiyon zamanlarını incelenmesi amaçlanan bu çalışmaya; Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ve Bursa Büyükşehir Belediye ... -
1924-1960 yılları arasında eser veren öğretmen yazarların eserlerinin öğretmen ve eğitim idealizmi yönünden değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Bu çalışma, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmuş yazarların 1924-1960 yılları arasında yayımlanan ve öğretmen karakter içeren romanları incelenerek ideal eğitim ve ideal öğretmen özelliklerine ulaşılması amaçlanan ... -
2019 Türkçe öğretim programı ve ilkokul Türkçe ders kitaplarının eleştirel okuma becerisi açısından değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-13)Öğretim programları çağın gerektirdiği becerileri eğitim kurumlarında öğrencilere kazandırmayı hedeflemektedir. Sınıflarda kullanılan ders kitapları ise öğretim programları doğrultusunda hazırlanarak öğrencilerin amaçlanan ... -
48 – 72 aylık çocukların prososyal davranışları ile annelerinin prososyal davranışları ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Bu araştırma 48-72 aylık çocukların prososyal davranışları ile annelerinin prososyal davranışları ve tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla örneklemin demografik bilgilerinin yer aldığı ... -
5. sınıf müzik eğitimi programının (2017) Stufflebeam`in bağlam-girdi-süreç-ürün (cıpp) modeli`ne göre değerlendirilmesi(Mardin İli örneği)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmada, 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya (kademeli olarak) başlayan 5. Sınıf Müzik Programı'nın, müzik öğretmenlerinin görüşleri üzerinden Stufflebeam'in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli ... -
6-10 yaş arası spor yapan ve yapmayan ilkokul öğrencilerinin bazı antropometrik ve motorik özelliklerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)6-10 YAŞ ARASI SPOR YAPAN VE YAPMAYAN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BAZI ANTROPOMETRİK VE MOTORİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ Bu çalışma, 6-10 yaş arası spor yapan ve yapmayan kız ve erkek ilkokul öğrencilerinin bazı motorik ve ... -
60-72 ay okul öncesi dönem çocukların sosyal duygusal uyumu ile annelerinin duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların sosyal duygusal uyumları ile annelerinin duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Alt problemlerde annenin duygusal zekâ düzeyinin ... -
6222 sayılı Kanunun Bursa ilinde sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesindeki etkisinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-29)Sporda rekabet beraberinde sporcular, yöneticiler, taraftarlar arası kutuplaşma ve gerilimlere yol açmaktadır. Yaşanan kutuplaşma ve gerilimler beraberinde şiddet ve saldırganlık eğilimini arttırmıştır. Şiddet aşırı duygu ... -
9. sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilen eğlenceli coğrafya materyaline ilişkin öğretmen görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Coğrafya öğretiminde birçok yöntem ve teknik kullanılabilir. Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerden biri de eğlenceli coğrafi bilgiler kullanarak öğretimdir. Eğlenceli coğrafya, anlatılan konuyla ... -
A case study on the online English conversation classes through the use of Live Learning Program (LLP)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Uluslararası bir dil olarak, İngilizce, iletişim amaçları için birinci, ikinci ya da yabancı bir dil olarak üç yüz yirmi sekiz milyonun üzerinde insan tarafından kullanılmaktadır (Richards & Burns, 2012). Bu durumda, ... -
A comparative analysis of teachers` beliefs and practices on the assessment of 4th grade-efl students in Turkey, Italy and Finland
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-14)Türk eğitim sistemindeki yeni değişikliklerle birlikte, İngiliz dili öğretimi müfredatı öğrencilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak tekrar düzenlenmiştir. Yeni müfredat daha çok iletişimsel yeterliliklere odaklanmakta ve ... -
A comparative study on students` intercultural communicative competence at state and private universities
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans tezinin amacı İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini kapsamlı bir şekilde araştırmaktır. Öncelikle, tezin ilk amacı devlet ve özel üniversite öğrencilerinin ... -
A comparative study on the place of coding education in secondary school curriculum and textbooks of Turkey, the UK and Russia
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-17)21. yy becerilerinin temelini oluşturan kodlama öğretimi dünyada büyük ilgiyle takipedilmektedir. Son dönemde, disiplinler arası öğretim yaklaşım olan STEM eğitiminin birgetirisi olarak kodlama eğitiminin önemi ve diğer ... -
A comparison of three different vocabulary size tests for testing lexical competence in an Efl context
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)İNGİLİZCE'NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİLDİĞİ ORTAMLARDA SÖZCÜK YETERLİLİĞİNİN ÖLÇÜLMESİNDE ÜÇ FARKLI SÖZCÜK BİLGİSİ TESTİNİN KIYASIBu çalışmada, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce pasif sözcük bilgilerini ... -
Aday öğretmenlerin hazır ders planlarını uygulama sürecindeki deneyim ve görüşlerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-03)Geometri yapısı itibariyle soyut kavramlar içeren bir derstir. Ortaokul dönemindeki öğrencilere bu soyut dersi geleneksel öğretim yöntemleriyle işlemenin bazı öğrenme güçlüklerine neden olabileceği düşünülebilir. Bu sebeple ... -
Alan uzmanlarının steam eğitimi ile ilgili görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışmada, 2018 – 2019 eğitim/öğretim yılında, STEAM eğitimi ile ilgili alan uzmanlarının (öğretim üyeleri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri) görüşlerini almak amacıyla nitel bir desende temellendirilmiş teorinin ... -
Altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözmedeki stratejik esneklikleri ve bu konuyla ilgili öğretmen görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sıradışı problem çözmedeki stratejik esnekliklerini belirlemek, verilen deneysel eğitimin strateji esnekliğine etkisini gözlemlemek, bunun yanı sıra ilköğretim matematik ... -
An analysis of the factors that affect the pec a1 efl learners` English language self efficacy beliefs
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışma Halk Eğitim Merkezleri A1 seviye EFL öğrenenlerinin İngilizce Dilinin öz yeterlik inançlarını etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamıştır. Bursa İli Halk Eğitim Merkezlerinde kursiyerlerin öz yeterlik inançları ... -
An evaluation of the professional development needs of English as a foreign language teachers working at different institutions
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)İngilizcenin küreselleşmesi, teknolojideki gelişmeler ve hareket kabiliyetinin artmasıyla, İngilizce öğrenenlerinin sayısı son zamanlarda artmıştır. Artan öğrenme talepleri ülkeleri ve eğitim sistemlerini kaliteli bir dil ...