L`état actuel du Français langue étrangère en Syrie et les départements de Français: Une étude de cas (Université d`Alep)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada yabancı dil olarak Fransızcanın Suriye eğitim sistemindeki yeri veyükseköğretim düzeyindeki Fransızca bölümlerinin hâlihazırdaki durumlarının incelenmesiamaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda, Suriye krizinin eğitim sektörü üzerindekietkileri ve temel eğitimin başlangıcından yükseköğretimin bitimine kadar olan süreçte yabancıdil olarak Fransızca öğrenim /öğretim süreci çok yönlü olarak ele alınmıştır.Araştırma beş ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, araştırmanın kavramsalçerçevesi ve metodolojisine ilişkin açıklamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde, Suriye'deFransız mandasının sona ermesinin ardından Fransız dili ve kültürünün Suriye toplumuüzerindeki etkileri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, Suriye eğitim sistemi temel eğitimdenbaşlayarak yükseköğretimin bitimine kadar tüm yönleriyle incelenmiştir. Dördüncü bölümde,yabancı dil olarak Fransızca öğretim /öğrenim sürecinin Suriye eğitim kurumlarındaki mevcutdurumunun yanı sıra üniversitelerdeki Fransızca bölümlerinin kriz sürecinde hangi koşullardabulunduğu değerlendirilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise araştırma bağlamında, durumçalışması desenine uygun olarak Halep Üniversitesi'ndeki Fransızca Bölümünün içindebulunduğu mevcut şartlar belirlenmiştir.Son olarak, Suriye'deki mevcut duruma (krize) ve olası bütün zorluklara rağmenyabancı dil olarak Fransızca öğretiminin genel eğitim sistemi içerisindeki yerininiyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Frankofon Suriye, Yabancı dil olarak Fransızca, Suriye eğitimsistemi, Suriye krizi, Fransızca bölümleri, Durum çalışması, Halep Üniversitesi In this study, we aim to describe the current state of French as a foreign language (FLE) in the Syrian educational system, and to provide insight into the status of French-speaking institutions in Syrian territory. In addition, we intend to address the impact of the crisis on the education sector, especially for the status of the FLE teaching / learning process from basic education to the end of higher education in Syria.The study comprises the following five main parts: The first part is devoted to a conceptual and methodological presentation of the research. While the second part identifies the status of the French language as well as the impact of French culture on Syrian society after the end of the period of the French mandate in Syria, the third part takes a look at the Syrian educational system, beginning with the stage of basic education until the end of the stage of higher education. The fourth part deals with the teaching / learning process of the FLE in the Syrian educational institutions at the time of the current Syrian crisis, while identifying the circumstances of the French Departments with the Syrian universities. In the fifth and end part, a questionnaire will be conducted for a case study of the Department of French at the University of Aleppo to identify and evaluate the circumstances of the context.Finally, we will show the results and suggestions for improving the teaching of FLE in Syrian educational institutions, despite the obstacles related to the Syrian crisis.Keywords: French-speaking Syria, French as a foreign language (FLE), Syrian educational system, Syrian crisis, French departments, Case study, University of Aleppo
Collections