EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 201-217 of 217
-
Farklı sosyoekonomik ve eğitim düzeyindeki annelerin ve babaların duygusal zekâları ile okul öncesi dönem çocuklarının duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu araştırmanın amacı, farklı sosyoekonomik ve eğitim düzeyindeki annelerin ve baba-ların duygusal zekâları ile okul öncesi dönem çocuklarının duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini, ... -
In-service English language teachers` perceptions ofself-efficacy
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Son yıllarda İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlilik algılarıyla ilgili çok sayıda bilimsel çalışma yapılmasına rağmen, hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlilik algıları ile ilgili çalışmalar çok sınırlı sayıdadır. ... -
İlköğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerini yordayan değişkenlerin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci, altıncı ve yedinci sınıfa devam eden öğrencilerin problem çözme becerileri, öz yeterlik algıları ve başarı güdüleri arasındaki ilişkiyi ve ilköğretim beşinci, altıncı ve yedinci ... -
Ortaokul öğretmenlerinin sınıfta karşılaştığı disiplinsorunları ve bunlara çözüm bulma stratejileri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Okullarda sınıfın düzenini bozan, eğitimi aksatan her türlü davranış istenmeyen öğrenci davranışı olarak kabul edilmektedir. Bu davranışlar eğitim öğretim sürecini olumsuz yönde etkilemekte ve öğretmenlerin mesleki tatmin ... -
Ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin yardımseverlik değerine ilişkin tutumlarına etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Bu araştırmada yardımseverlik değerinin işbirlikli öğrenme yöntemiyle öğretiminin öğrenci tutumlarına etkisi incelendiğinden son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda `öğrenci tanıma formu`, ... -
In-service English language teachers` goal orientations for teaching: A mixed methods study
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Mevcut tez çalışması Hedef Yönelimi Teorisini benimseyerek öğretmen motivasyonu konusundaki bilgimizi derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler için güncel bir teori olmasından dolayı, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ... -
TASARLANAN MESLEKİ ÖĞRENME TOPLULUĞUNUN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNE VE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Küreselleşme ve iletişim teknolojilerindeki hızlı değişimle beraber toplumsal yapı değişmiş ve toplumun ihtiyaçları farklılaşmıştır. Bu değişim eğitim kurumlarının, bilgiyi üreten, işlevsel olarak kullanabilen, problem ... -
Özengen keman eğitiminde suzuki metodunun etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Müzik eğitiminin en temel basamaklarından birini oluşturan çalgı eğitiminin bireyekatkıları göz önüne alındığında özengen müzik eğitimi kapsamında gerçekleştirilen çalgıeğitiminin de önemli olduğu düşünülmekte; bireyin ... -
Günlük yaşam problemleri uygulanarak altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel yetkinliklerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-01)Bu çalışmanın amacı; Matematik Öğretim Programımızda yer alan sekiz anahtaryetkinlikten birine ait olan matematiksel yetkinliğin ne olduğunu araştırmak, altıncı sınıföğrencilerinin matematiksel yetkinlik düzeylerinin nasıl ... -
Eğitsel robotik kodlama dersi veren öğretmenlerin öğretim programlarındaki kazanımlara yönelik görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-12)Robotik kodlama eğitimi, öğrencilerin bilgi-işlemsel düşünme yoluyla problem çözme, algoritmik düşünme, genelleme, soyutlama ve ayrıştırma gibi bağlamsal düşünmelerini oluşturmada önemli kazanımlar sunan bir öğretim ... -
Mesleki müzik eğitiminde caz müziğinin flüt eğitiminde kullanılma durumu
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu araştırmada mesleki müzik eğitimi kapsamında gerçekleştirilen flüt eğitimi sürecinde caz müziğinin kullanılabilme durumunun ve öğrencilerin teknik ve müzikal kazanımlarına katkısının öğretim elemanı görüşleri ile ... -
Mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinin mesleki karar düzeyleri ile bilişsel esneklik ve duygusal özerklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-13)Bu araştırmanın temel amacı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin mesleki karar düzeyleri ile bilişsel esneklik ve duygusal özerklik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer amacı mesleki ... -
Effect of flipped instruction in grammar teaching in English as a foreign language class (EFL)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Son yıllarda dil sınıflarında artmakta olan teknoloji kullanımının bir sonucu olarak, `Ters Yüz Edilmiş sınıf ortamı` ya da `Ters Yüz eğitim` adından sıkça söz ettirmektedir. Bu çalışmanın amacı, İngilizce dersinde dil ... -
Farklı dozlarda alınan pancar suyunun submaksimal koşu performansına etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmanın amacı, egzersiz öncesi farklı dozlarda tüketilen pancar suyunun submaksimal koşu performansına etkisini araştırmaktır.Çalışmaya atletizm koşu branşından 18-25 yaş arasında olan gönüllü 12 elit erkek sporcu ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel çevrenin kullanımına yaklaşımı ve Çanakkale ilindeki tarihsel çevre için öğretim programı temelli bir uygulama kılavuzu
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-13)Bu tez çalışmasında, ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak tarihsel çevre kavramı farklı boyutları ve ilişkili olduğu farklı bağlamlarla bütünlük içersinde irdelenmiş ve gerek okul dışı eğitim uygulamaları ... -
Fremdsprach- und literaturdidaktikanalyse der lehrwerke „jo-jo lesebuch 4` und „niko 4 – differenziertes lesebuch`
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-13)Bu çalışmada iki ders kitabi yabancı dil didaktiğine ve edebiyat didaktiğine uygun olarak analiz edilmiştir. Analiz için, yabancı dilde edebi metin ve okuma anlama etkinlikleri içeren Cornelsen Yayınevine ait olan `Jo-Jo ... -
Fakülte okul işbiriliğinde geliştirilen mesleki öğrenme topluluğunun öğretmenlerin mesleki becerilerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-13)Öğretmenlerin mesleki becerilerinin gelişimini artırmak, öğretim uygulamalarını iyileştirmek amacıyla alternatif yollar keşfedilmelidir. Öğretmenlerin mesleki gelişimi için yeni yöntemler tartışılmaktadır. Bu yöntemlerden ...