Özengen keman eğitiminde suzuki metodunun etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik eğitiminin en temel basamaklarından birini oluşturan çalgı eğitiminin bireyekatkıları göz önüne alındığında özengen müzik eğitimi kapsamında gerçekleştirilen çalgıeğitiminin de önemli olduğu düşünülmekte; bireyin kendisini fark edip geliştirmesi vegerçekleştirme fırsatı yakalayabilmesi açısından katkı sağladığı görülmektedir. Bu kapsamdaanlatım gücü yüksek ve zengin bir literatüre sahip olan kemanın en çok tercih edilenaraçlardan biri olduğu; söz konusu eğitim sürecinin etkili, başarılı ve kalıcı olabilmesi içinuzman öğretmenlerle planlı ve programlı çalışılmasının yanında, kullanılacak metot seçimininde oldukça önemli olduğu düşünülmektedir.Bu düşünce ile bu araştırmada `Suzuki Keman Okulu 1` metodunda hedeflenenteknik ve müzikal kazanımların incelenmesi, özengen müzik eğitimi kapsamındagerçekleştirilen keman eğitiminde Suzuki Metodunun öğrencilerin teknik ve müzikalkazanımlarına ne düzeyde etkisinin olduğunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçdoğrultusunda örneklem grubu Bursa ili Nilüfer ilçesinde faaliyetini sürdürmekte olan MilliEğitim Bakanlığına bağlı bir özel okul ve bir müzik kursundaki öğrencilerdenoluşturulmuştur. Araştırmanın uygulama sürecinde deney grubu ile Shinichi Suzuki tarafındanhazırlanmış `Suzuki Keman Okulu 1` metodu kullanılarak; kontrol grubu ile ise gelenekselyöntemlerle keman eğitimi gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında deney ve kontrolgrubuna araştırmacı tarafından hazırlanan `müziksel beceri ölçme aracı` kullanılarak son testyapılmış toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS 23.0 paket programındanyararlanılmıştır. Ayrıca araştırmada `Suzuki Keman Okulu 1` metodunun teknik ve müzikalkazanımları içerik analizi yöntemi ile belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda deney grubundaki öğrencilerin `kemanda duruş ve tutuş` ,`sağ ve sol el tekniği`, `müzikalite` ve `genel başarı` durumlarının kontrol grubuöğrencilerden daha iyi seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte metotiçeriğinin öğrencilerin teknik ve müzikal kazanımlarına katkı sağlayacak nitelikte olduğutespit edilmiştir. Considering the contribution of instrument education, which constitutes one of the mostbasic steps of music education, to the individual, it is considered that the instrument educationcarried out within the scope of amateur music education is also important, and it is seen that theindividual contributes to the realization and development of himself and seizing the opportunityto know himself. In this context, it has been thought that violin, which has a high narrative powerand rich literature, is one of the most preferred instruments, and in addition to the planned andscheduled work with expert teachers, the choice of methods to be used is considered to be veryimportant for the effective, successful and permanent education process.In this study, it is aimed to examine the technical and musical achievements targeted inthe `Suzuki Violin School 1` method and to evaluate the effect of Suzuki Method on thetechnical and musical achievements of the students in the violin education conducted within thescope of amateur music education. For this purpose, the sample group consisted of students froma private school and a music course affiliated to the Ministry of National Education, which areoperating in the Nilüfer district of Bursa. In the application process of the research, `SuzukiViolin School 1` method prepared by Shinichi Suzuki was performed with the experimentalgroup; the violin training was performed with the control group with traditional methods. The lasttest, which is the `musical skill measurement tool` prepared by the researcher was performed tothe experiment and control groups after the application process, and SPSS 23.0 package programwas used for statistical analysis of the data. In addition, technical and musical achievements of`Suzuki Violin School 1` method were determined by content analysis method.As a result of the study, it was concluded that the students in the experimental group hadbetter levels of `posture and grip `, ` right and left hand technique`, `musicality` and `generalsuccess` than the control group students. However, it was determined that the content of themethod would contribute to the technical and musical achievements of the students.
Collections