Effect of flipped instruction in grammar teaching in English as a foreign language class (EFL)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda dil sınıflarında artmakta olan teknoloji kullanımının bir sonucu olarak, `Ters Yüz Edilmiş sınıf ortamı` ya da `Ters Yüz eğitim` adından sıkça söz ettirmektedir. Bu çalışmanın amacı, İngilizce dersinde dil bilgisi öğretiminde, geleneksel öğretime kıyaslandığında, ters yüz edilmiş eğitim modelinin etkisini araştırmaktır. Deneysel bir araştırma yöntemi benimsemiş olan bu çalışma, Bursa Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda 2018 – 2019 eğitim döneminde öğrenim görmüş olan eli dokuz hazırlık sınıfı öğrencisinin gönüllü katılımı ile uygulanmıştır. Katılımcılar bir deney grubu (S=30) ve bir kontrol grubu (S=29) olmak üzere ikiye ayrılmışlardır. Deney grubundaki katılımcılar ters yüz eğitim modeli ile öğrenim görürken, kontrol grubunu oluşturan katılımcılar geleneksel eğitim yöntemi ile öğrenim görmüşlerdir. Veri toplama aracı olarak bir ön test ve bir son test kullanılmıştır. Son test sonuçlarına göre, her iki öğrenme modelininde, artan bir başarı ile sonuçlandığı gözlemlenmiştir. Daha ileri bir inceleme için, bağımsız örneklemler t- testi ile eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, her iki yönteminde başarılı olduğu tespit edilmesine rağmen, iki yöntem arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu bulgunun sebebi, öğrenci davranışları ya da araştırmanın uygulanmış olduğu sınırlı sure olabilir. Sonuç olarak, İngilizce dersi dilbilgisi öğretiminde, her iki yöntemde başarılı bulunmuştur. Flipped Classroom (FC) or flipped instruction has become popular in recent years as a result of increased amount of technology use in language classrooms. The aim of this study is to investigate the effectiveness of flipped instruction compared to traditional ways of instructions in grammar teaching in EFL. This study adapted an experimental methodology with fifty-nine participants from preparation classes in the School of Foreign Languages at Bursa Technical University in the educational year of 2018-2019. An experimental group (n: 30) and a control group (n: 29) were formed. The experimental group was treated with flipped instruction and the control group received traditional way of instruction. The data were gathered through a pre-test and a post-test. The results from the post-test indicated that both ways of instruction led to increased learning. For further analyses, independents samples t-test analysis and paired samples analysis were used. The results revealed that the statistical difference between the two ways of instruction was insignificant. This result may be related to student behavior or limited time period of the study. To sum up, both ways of instruction were found to be successful in grammar teaching according to the finding of this study.
Collections